Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Emelie - 18 mars 2009 23:56

kan meddela att idiotjäveln var en tjej.

känns inte lika hemskt längre men fortfarande störd över att nån håller på och plockar med min tvätt när man har rätt till att ha kvar den längre i torktumlaren.

Av Emelie - 18 mars 2009 22:52

nej, inte riktigt min dag kanske.


nej, för när jag kom upp från Frida gick jag in till mig och kissade och skulle sedan gå till tvättstugan och hämta min tvätt.

vad ser jag då?

JO! nån idiotjävel har gått in i tvättstugan, lagt i en tvätt, sedan tagit ur MIN tvätt ur torktumlaren och lagt den på en hylla för att lägga i sin egen.

vill markera här att klockan var 22:25 när jag kom dit och jag hade tvättid till 22:00.

Kortaste tvättiden är  40 minuter. vilket betyder att denna idiotjävel gått in och tvättat på MIN tvättid.

okej, inget jag kanske har emot men när någon håller på med mina kläder, typ trosor så blir jag lite upprörd.

dessutom bor jag granne med tvättstugan så skulle kunna sätta upp en mkt sur lapp. är bra sugen på det. typ skriva att jag försöker sova men att centrifugen får mitt huvud att snurra lika mkt som tvätten i maskinjäveln.


inte min dag helt enkelt.

vill nån tvätta på MIN tvättid så FRÅGA!

eller vänta tills jag har hämtat mina kläder åtminstonde. pilla inte med mina trosor, de kan jag ta själv. spelar ingen roll om de är rena eller inte. jag tycker det är ÄCKLIGT!

Av Emelie - 18 mars 2009 20:50

jo, kan man väl minst sagt säga :P


idag så har jag varit duktig och tvättat. 

körde en fintvätt, hängde in det i torkskåpet och ja, kände redan då att en av koftorna var toktung och fylld med vatten, om man nu kan säga då.

tänkte inte på det och gick ner till Jenny för lite kaffe och prat. massa mys vare :)


kom nyss upp och skulle hänga en tvätt. öppnar torkskåpet och vad ser jag då? jo, en insjö. herregud. det var mkt vatten i den tröjan minsann.

bara att ta fram moppen och torka. vattnet blev inte fräscht och hädanefter ska jag nog INTE ha något hänga mot golvet i torkskåpet.

blä säger jag.

nu är golvet väldigt rent iaf. passade på att torka golvet i tvättstugan också, det var liksom vatten i överflöd. tur att inte någon annan öppnade och såg detta :P


nu ska jag äta min macka och sedan gå ner till frida för lite grey's mys. :)


ha det bra allihopa :D


/E

Av Emelie - 18 mars 2009 13:58

Klosterkullen ringde förut idag och undrade hur det gick med sommarjobbet på kvinnokliniken, jag sa att jag skickat mail men inte hört nåt.

tänkte att NU ska jag ta tag i detta och ringa. and so i did.

först tillväxeln på USÖ, fick nummer till enhetschefen.

läkarsekreterare svarade och sa att hon nog inte visste och gav mig nummer till nästa person. tack sa jag och ringde.

kom till en otrevlig riktig skata och ja, hon visste ju naturligtvis ingentin, för allmänna ansökningar var minsann inget hon hade ansvar för. så jag fick ett till nummer och med ett påklistrat leende och med den mest övertrevliga rösten jag kan åstadkomma sa jag tack för hjälpen och önskade en trevlig dag.


passade på att äta för att lugna den irritation som var påväg att bubbla upp.

ringde, och ja. nu till en enormt trevlig människa men så kommer det..

-Vi har inte fått din ansökan.

vad är det jag hör? bristningsgränsen var nära. hon kom ihåg att jag mailat iaf då mitt efternamn inte är det vanligaste.

tack :) hon hade vidarebefodrat det till cheferna men ingen som visste om de hade fått min ansökan.

nehe.. kul sa jag. tårarna rullade runt i ögonvrån.

frågade om jag hade kvar ansökan på datorn vilket jag inte har eftersom det var ansökan ÖVER JÄVLA INTERNET!

hon tog iaf mitt nr och skulle ringa och kolla med hon som tar emot de allmänna ansökningarna om hon visste exakt vart hon hade skickat min ansökan.

nu håller vi bara tummarna.


bara för detta ska jag lägga mig i sängen ett tag och titta på barnprogram.

PUNKT!

Ovido - Quiz & Flashcards