Alla inlägg under april 2008

Av Emelie - 19 april 2008 09:53

hoho.

Förra veckans hektiska schema kom ikapp mig.. då blev det inget bra. me nnu är det bätter igen, nu står jag på benen igen och ler mer lr mindre ;P



 Igår var det PR-sjungning på Bergvik. I bilen dit lyssnade vi på några utav våra systrar och bröder som vart på p4 och sjungit, mkt vackert. men ja, alla tänker ju inte riktigt på vad de säger; "Det är ett privilegium att sjunga med Söt Likör, det finns ju inte så många tjejer i en manskör annars." Ja men, grattis, kom du på den själv ? :P Detta fick han höra när vi anlände till Bergvik och hans försvar var att han sa det med glimten i ögat, vilket gjorde situationen ÄNNU värre, DET SYNS INTE I RADIO! :P

och ja, när vi stod där och sjöng för fulla röster utanför maxi höll jag på att avlida där ett tag, ja.. såg en viss person - nästan säker på att det var han! För er som vet historian säger jag bara.. "-Jag såg att stolen var på väg att gå sönder, men jag kom inte för att säga något!"  ojojoj :P


Jaha, annars då ? inte mycket. slapparkurs i skolan, bara flum, funderar nästan på vad det är för nåt jag läser, blir jag sska av detta ? :P

men det blir nog bra. lite recovering efter förra terminens intensitet.


Idag är det annars konsert som gäller, blir asbra ! :D Aula MAgna, 19:00, kommsi kommsi =)  biljetter finns kvar, bara att tralla dit och köpe sig en biljetting och njuta av våran skönsång :D


recensionerna efter premiären förra lördagen;

http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/13/20080413172608_NWT561/20080413172608_NWT561.dbp.asp

http://vf.se/Kultur--Noje/Noje/2008/April/Vecka-16/Uppfriskande-korsangsraffel.aspx


Så jävla bra är vi :D


jaja, ska fixa lite nu, stryka fulkjol, vika tvätt och plocka undan. :)

So long

/E 

Av Emelie - 16 april 2008 13:12

Nej, jag fungerar inte just nu...

kan inte koncentrera mig på något, vill bara sova, ligga i sängen och inte bry mig om något..


2008 är ett jävla skitår.. vid jul fick jag reda på starten på hela denhär cirkusen, två dagar innan min födelsedag fick jag reda på att mamma hade metastaser i hjärnan. tack för den. JÄVLA 2008 !!!!

nu har hon varit inne och röntgat skelettet också, läkarna tror inte det är något, det gjorde de inte heller när det visade sig att den jävla sjukdomen spridit sig till hjärnan.. nu hoppas jag inte på något längre..

jag har ingen bra känsla i magen, känns som det kommer bli ett negativt besked.. jag orkar inte mer nu.. kan inte allt bara få ett slut?


När man får reda på något positivt så dras mattan under fötterna på en bort och man ligger nere i slummen och krälar igen, försöker hitta något positivt att greppa men det finns inget där..

jag tycker jag hör att alla pratar om cancer hela tiden, lungcancer som sprider sig och hur kort tid personerna överlevde.. det gör så jävla ont att höra. Jag vet att min mamma inte kommer att klara sig men att få höra det om och om igen gör allt så jävla mkt jobbigare helt plötsligt..

Det som jag trodde var min fristad har helt plötsligt inte blivit det för jag blir påmind om sjukdomen hela jävla tiden..

Just nu vill jag bara åka hem, komma till mamma.. eller bara komma bort från allt.. kan man ta ledigt från ett liv?

Jag önskar att allt detta bara var en mardröm som jag snart kommer att vakna upp ur, men det går inte, för det är ingen dröm, det är jävla verklighet..


Vissa dagar känns allt dethär bara som ett dumt skämt och andra så är det bara overkligt och jobbigt..


Är glad att jag har kören, den ger mig så otroligt mkt styrka. Ni som aldrig sjungit förstår nog inte riktigt vad jag menar eller hur det känns.. men ja, jag kan känna att jag absolut inte vill gå, dagen är skit och att jag inte orkar, men tar man sig bara iväg och får träffa alla, skratta, tänka på annat och traggla med text och stämmor så ja.. när jag kommer hem kan allt vara jättebra, den ger mig ork och kraft att klara av mig själv..


Men det jag uppskattar mest är alla mina underbara kompisar jag fått här uppe i Karlstad, och även gamla som man fortfarande håller kvar vid, är så jävla tacksam för att ni finns här och ställer upp, utan er skulle vardagen bli jobbig, för jobbig.



Nej, nu har jag fått skriva av mig lite.. ska försöka sätta mig och koncentrera mig på en jävla hemtenta.. igen.. som sagt, jag fungerar inte just nu. kan inte tänka på annat än provsvaren, vill veta nu. så jag kan ta i tu med dem och sen gå vidare, bearbeta känslor och plugga..


ska försöka bättra mig på att skriva här..

so long.

/e



Skapa flashcards