Alla inlägg under juli 2010

Av Emelie - 31 juli 2010 22:41

ja, kärevärld vilken kväll.

men vi fixade det =)


var mkt stundtals, okej, oftast. och man känner att man håller på att tappa greppet och känner hur allt staplas på hög och man glömmer bort hur patienterna ser ut, man ser bara papprerna.


men, så kommer en liten kommentar som gör att man känner sig som stålkvinnan, att man kan, man får tillbaka fokus och tar nya starka tag igen.


"Gud vad ni sliter, men ni gör det himla bra, Ni är så grymt duktiga, ni gör ett bra jobb."

Det känns ända in i hjärtat, då kan man ta en lång lista med dåliga patienter och mkt att göra, utan problem. då blir man lite duracellkanin och blicken blir klarare igen.


sånt är värt så himla mkt.


Nu ska jag ta en dusch och sen sova, vakna imorgon med nya starka tag.


natti allihopa!

Av Emelie - 21 juli 2010 23:40

ja, just nu trivs jag så himla bra med mitt liv.


idag är en riktigt bra dag, jag känner mig stark, glad och bäst.

ja, jag känner mig faktiskt bäst.

jag har överträffat förväntningar jag hade, och det genom vem JAG är.


JAG är bra. :)



trots flera vana så fick jag, just jag ett fortsatt vikariat, som aldrig satt min fot på akm förut. jo, som besökare då, men inte som sjuksköterska.

jag fick förlängt, de ville ha MIG.


kan nog inte riktigt förklara hur jag känner, det känns grymt bra.

känner lyckan i kroppen =)

Av Emelie - 20 juli 2010 15:50

med eksem på fötterna.

inget att rekommendera.


jag tror jag avlider snart.

Av Emelie - 18 juli 2010 13:00

En riktig feelgood låt.


nej, dags att lägga på ett kål här!


lyssna och njut =)

Av Emelie - 18 juli 2010 12:40

att inse att man slutar 21:15 ist för 22:00.

känns mkt bra :D


jo, jag älskar mitt jobb och tycker det är galet kul och berikande men när man börjar 07 efter en kvällstur kan 45 mins tidigare hemgång göra väldigt mkt, dt tackar vi för!


nej, nu ska jag ta mig en dusch och äta lite innan jag ska trampa bort mot USÖ, blir fint det.

Av Emelie - 18 juli 2010 01:03

Ja, Hej och hå, kanske dags att damma av lite här?

För länge sen jag skrev, har inte riktigt haft motivation och kände inte för att ge er tomma och innehållslösa inlägg :)


vad har hänt i mitt liv då?

kanske ska ta det i korta drag ?


såhär är det i alla fall att jag har ju nu tagit examen och är sjuksköterska.

Har flyttat tillbaka till Örebro och bor fn. hos papi.

Jobbar på USÖ och trivs som fisken i vattnet.

Har köpt lägenhet - jag vet, har blivit asseriös och vuxen, iaf på pappret.

Flyttar in i min lägenhet i slutet av augusti - bärhjälp, jatack!


jahapp, mer då? inte så mkt mer alltså.


jo, klippt av mig håret ordentligt också, fast nu har det växt ut lite. Klippte inet så kort att det blev kortkort, ni kan väl tänka er hur jag skulle se ut då? Hej fotbollshuvud, nej, det satsar vi inte på.


gud vad mkt skit jag skriver. inte ett dugg intressant egentligen men det får bli bra så länge, nu vet ni att jag lever iaf =)


puss,hej!

/E

Ovido - Quiz & Flashcards