Alla inlägg under januari 2009

Av Emelie - 31 januari 2009 23:49

jo, har plockat bland mammas saker idag.

gamla kläder som hängt på vinden sen '89 är ju rätt lugnt men ja, när det kom till sånt som hänger i garderoben tog det stopp.

sånt jag måste få klämma och känna på lite innan det viks ihop och läggs bort.

är väl några som ska se om det är nåt att ha, är mkt fina kläder, som dessutom inte är använda speciellt många gånger.


tog kort på alla dessa skor förut, 36 par stod uppraddade, och det är långt ifrån alla. herregud. 

ja, bild kommer väl imorgon. orkar inte fixa med det nu.

kommer andra bilder också som är tagna men inte inlagda i datorn än, inte kommit dit :P


ska försöka sova lite snart tänkte jag, ligga och läsa en liten stund kanske.

tror nog det blir så.


natti :)

Av Emelie - 31 januari 2009 11:21

jo, det blir dt så småninom.

ska gå igenom mammas skor nu och lite så, ställa de fint, allt ligger bara inslängt just nu känns det som.

organisera lite.


sen ska jag plugga. jepp, det blir det.

fast innan det kanske jag går och handlar något gått, det återstår att se.


so long!

Av Emelie - 30 januari 2009 23:47

Ja, varje gång jag lyssnar på dessa tjejer så blir jag avundsjuk.

vill också spela som de!

är så himla skön musik.

love to listen.


stråkmusik i en urbra tappning.
Av Emelie - 30 januari 2009 22:33

nu har det provats kläder.

koftor och kjolar, det är typ vad jag kan ha av min mammas kläder.

tror nog det finns minst lika mkt till uppe på vinden.

helt stört hur mkt kläder hon hade.


och skor. jag blir ledsen för att hon inte skapte mig med storlek 37 på skor. skulle jag försöka få på mig hennes skor nu skulle jag få kapa både tår och häl innan.


måste radda upp alla hennes skor och ta kort på så ni får se.


min mamma suckade varje gång jag kom hem med nya skor, men hon skulle nog egentligen inte säga något, om man får tro vad garderoben säger nu.

skor överallt!

herregud.


ja, nej. nu ska jag titta lite tv och sen ska jag plocka iordning lite här tänkte jag.


bye so long =)

Av Emelie - 30 januari 2009 15:10

hah, ja, läste fridas kommentar till mitt inlägg om mina nyinköpta strumpor.


Den lyder som såhär;

"Men busan, vad ska du med alla strumpor till? Hänga dem på öronen kanske eller dekorera lgh med dem ;) Puss!"


och då kom jag på en bild på mig, där jag faktiskt har strumpor på öronen och ser allmänt störd ut, mer än vanligt.


Jag och Linn satt hemma hos henne efter skolan en dag och hade satanstråkigt och hon var tvungen att vika tvätt och jag hjälpte till på mitt eget vis.

kan ju inte göra annat än att lägga upp bilden här, och bjuda på mig själv för att bevisa att man faktiskt KAN ha strumpor hängandes på öronen..

Tillägger igen att tvätten var ren.


Jag är fan inte vacker, men sällsynt.

 



Av Emelie - 30 januari 2009 15:07

ja, vad händer då ?

gick upp vid 10, åkte och handlade lite. 

sen så tvärdäckade både jag och pappa framför tvn.


Åt lite mat och gick igenom badrumsskåpet och tog reda på lite smink och sånt, massa smycken osv. slängde lite tjaffs och så.

så nu har jag massa fint smink och massa rengöringsgrejer och smycken.

både fårn mamma och från mormor.

känns så mysigt att ta reda på.

speciellt sånt som kommer fårn mormor, sånt man kommer ihåg från när man var liten liksom.

me like :)


nu ska jag sätta mig och organisera upp massa bilder på min dator, total oordning, lägga upp lite på facebook osv, blir bra det :)


so long allihopa!

Av Emelie - 30 januari 2009 00:33

jepp, 14 par strumpor till inhandlades idag.

nu har jag maaassa nya strumpor. 

det och alldeles helt nya sängkläder är nog bland det bästa som finns. är så himla skönt!

eller vad säger ni?


träffade EmmaGos också, tittade runt lite och tog en fika sen.

alldeles för länge sedan var det, men mysigt som alltid =)

det äcklet drar snart till Vietnam en månad och bara gottar sig. herregud säger jag bara. 

nejnej, jag är INTE avundsjuk.

bestämde att vi ska styra myspys med gamla "gänget" när hon kommer tillbaka, ett måste!

vin och mys liksom. 

visa vilka som bestämmer på nytt =)

 it's a deal.


Tittat runt efter kjol idag, men inget som passar.

uscha.

hittade en ursöt klänning men den fanns bara i storlek 38 och jag tyckte det kändes lite ambitiöst, meen jag vet inte.

blev lite hårspännen, mascara osv ist.

fyndade en mysig t-shirt på gina också. i love rea!

så äre.



happ, merdå?

vet inte det.

sova kanske? jo tror det.


natti!



Av Emelie - 29 januari 2009 14:25

Jag blev utmanad av min fina Linda. =)

Klart man måste anta den ;P


4 av mina favoritprogram:

SexAndTheCity

★ Jordan, Rättsläkare

★ Grey's Anatomy

★ Dokumentärer


4 saker jag gjorde i går:

★ Hinersmässan

★ Stod och glodde på massa polisbilar som blinkade - spännande!

★ Möte med Prästen

★ Drack vin och pratade med några grannar.


4 saker jag ser fram emot:

★ Carmina Burana med Söt Likör och CMB.

★ Resa någonstans?

★ Upplevelser.

★ Praktik.


4 favoriträtter:

★ Lasagne

★ Kyckling

★ Kött med något gott till :)

★ Sallad.


4 saker på min önskelista:

★ Må bra.

★ Åka någonstans.

★ Lycka

★ Fina minnen.


4 personer som jag utmanar:

★ Vet jämt inte vilka jag ska utmana, känner du dig manad så gört :D

Ovido - Quiz & Flashcards