Alla inlägg under januari 2009

Av Emelie - 13 januari 2009 14:50

Tja. tog sovmorgon idag med.

tja, är inte nyvaken, vaknade för iaf 3 timmar sen:P

fortfarande yr i huvudet, i don't like it at all.

men det blir nog säkert bra. :P


svårt att somna igårkväll, låg och slötittade på tv ett bra tag innan ögonlocken tillslut trillade ihop. :P


ska väl sätta mig och bokföra det sista för 2008, behövs liksom göras klart.

ska väl plugga lite med. kansek åka och handla också?


jo, endel på to-do listan men wtf.

hade pratat på ikea idag men tror jag struntar i det. kanske imorg ist? :)



jepp, nej, en dusch kanske så man känner sig som en människa igen?

Av Emelie - 13 januari 2009 01:51

jepp.

dagens, eller rättare sagt nattens konstanterande är att tankemissar är vanligt för mig. eller ja, ett konstant förekommande rättare sagt.


ett exempel, från ikväll: sa att jag skulle lägga mig tidigt, men vad hände med det liksom? ja, en tankemiss därl iksom ;P



och så har jag funderat; är det jag skriver verligen intressant? tycker mest det känns rätt orelevant. men skitsamma.

fast eg inte, om ni som läser inte tycker det är roligt att läsa så varför då skriva ? eller rättare sagt- varför då läsa?

oj, flummigt. kanske dags att sova ändå?

jo, tror det.


natti! 

Av Emelie - 12 januari 2009 23:10

Foto: Lisa Adelia Linnea Ullström


otroligt duktig tjejja. hon som tagit kortet på jossan och chis. visste inte vilka namn jag skulle ta så jag följde alla på Faceboo, blir skitbra det :D kolla hennes bilder, kanonbra :D

de andra lekte pappa papparazzi till. höhö ;P fyndigt va ? :P


ja, nu så kommer faktiskt blogginlägget om bröllopet, som jag lovat :)

ska väl komma med kommentar till Millans kommentar på tidigare inlägg, antar att det gäller bröllopsinlägget ;P

"Vad är din definition av "senare" Pem? ;P"


nu var det ju då såhär att jag ville ha ett OK från både fotograf och från jossan om att det var okej att lägga ut bilden, vilket jag inte fick förrns idag liksom. jag är en hederlig människa, försöker iaf ;P


men, åter till bröllopet då :D

Skjutsade mamma till make-up store för att hon skulle bli sminkad, mkt fint blev det. satt och tittade på och samlade lite nya idéer, skönt. känner mig ganska insnöad i mina "vanliga" varianter så kul att se lite nytt =) men iaf, efter det så tog vi en sväng förbi LIndex för att inhandla strumpbyxor, nödvändigt ont liksom.

kom hem vid halv 2, tyckte jag hade hur gott om tid som helst på mig.

mm, ni som känner mig vet hur det slutade :P


iaf, chillade en liten stund, typ en kvart kanske. drack en kopp kaffe och filosoferade lite. gick upp och började sminka mig, allt gick i min väg för en gångsskull, inget som brukar vara vanligt kan ju tilläggas. tittade på klockan 15:00. rätt lugnt tänkte jag :) gick ner, drag lite vatten. upp och bättrade på det sista och klädde på mig. tittade på klockan igen. 15:20. PANIK! skulle åka 15:30. hade inte fixat håret än kan tilläggas, därför det ser ut som det gör på bilden.

tittade mig själv i spegeln och tänkte att jag inte orkade lägga ner någon tid på skiten, i med lite mousse och hårspray. upp med det i en lös/slarvig knut och drog upp luggen och fäste med ett par hårspännen och lite mer spray. KLART !

ner, panika lite till. på med skor och jacka. poserade lite snyggt för papet som skulle ta kort och sedan lassa in mamma i bilen och köra.

lyssna nu - 15:28 körde vi ut från 'våran gata i stan' lite imponerade av mig nu va ? :P kan tillägga att sminket inte alls kändes så fräscht längre dock :P


kom till kyrkan och sökte upp ett par platser och där satt vi sedan. kallt som stryk var det för att värmen strulade.

Jossan och Chris kom in, hur fina som helst. ja, är nog faktiskt den vackraste bruden jag sett, inte för att jag har sett så många innan men det låter bra att säga så :P


Bea sjöng solo, mkt fint. hon är min idol, så stört duktig är du tjejen!

Vigseln var och ja, tårar kom och alla var lyckliga.

sedan var det bara att masa sig ur kyrkan, kramas och säga hej. stod utanför och frös ihjäl och väntade på att de nyblivna makarna skulle komma ut och tillslut gjorde de det och alla kramades och skrattade och gav dem lyckönskningar.


begav oss ner mot bilen och lassade in allt för att åka mot festen.

väl där så var det lite bubbel och mingel.

tillslut satte vi oss vid bordet, fick riktigt god mat, var en skaldjursbakelse till förrätt och sedan fläskfilé, potatis (typ potatiskaka lr nåt) och sås till varmrätt och sedan fruktsallad och glass fylld med hallonyogurthglass till efterrätt.

allt var super gott och notera att jag tog bort alla avancerade ord från menyn. mkt lättare att säga allt på 'svenska' :P


de hade även lagt fram sånghäfte där menyn stod, lite ordningsregler á la sittning, och sedan en liten text om allihopa.

tänkte bjuda på min.

"24. Emelie P. Pluggar till syrra i karlstad, är allt så positiv och glad. Gillar att umgås med vänner och sjunga i kör, full fart, det är bara tuta och kör!"

ja, rimmen var lite halvtaffliga men det var goda försök iaf :D


satt och pratade lite, massa tal hölls och brudparet bjöd på sig själva - hysteriskt kul. Chris spelade gitarr och JOssan sjöng. de hade gjort om "Man ska ha husvagn". Tror Jossan lyckades med konststycket att inte träffa en enda ton. ;D

Blev också endel lekar och annat skoj, allt riktat mot brudparet såklart, lite frågesport om de själva - för att se hur väl de egentligen kände varandra.

Lappar skrevs och lades ner i en spargris i en låda med en flaska rött och denna skulle de inte få förrns på sin första bröllopsdag och då skulle lapparna läsas. uuh vad kul de kommer få :D


borden dukades av och folk begav sig till ett annat rum och hoppades på att kaffe skulle serveras, det sög i kaffetarmen kan jag tala om :P

men då blev det ist bröllopsvals - var väl inspirerad av klippet nedan. riktigt bra var det iaf. :D


tja, sen blev det allmän dans, jag stod och tryckte i ett hörn som på lågstadiediscona och inte gjorde nåt alls. var väl jag och mina kusiner, samt fylleäggen på andra sidan lokalen ;P


stod och pratade ett tag och sedan begav jag och mamma oss hemåt.


En mycket lyckad och bra kväll.

Stort Grattis till brudparet.

Hoppas att eran dag blev perfekt, jag är glad att jag fick vara med och förgylla den. =)

Av Emelie - 12 januari 2009 12:42

ja, godmorgon allihopa.

sjuk störda drömmar inatt. sovit dåligt, har ju blåst storm ffs!

vart uppe och gått i sömnen och lite så.


ont i ryggen och vet inte riktigt vad jag har hållit på med om jag ska vara ärlig.


nej, ta tag i dagen kanske.


so long!

/E 

Av Emelie - 11 januari 2009 16:08

jepp, diggar dig.


vet att det är Nicke och NIlla, men wtf, man blir förjävla glad av låten iaf :)

brukar dra på den när det känns jobbigt, eller när man ska diska, städa eller what so ever :)



uppdatering om bröllop kommer senare, ska bada nu :)


tjo! 

Av Emelie - 11 januari 2009 01:33

ja, mkt vackert var bröllopet minsann :)

 hur trevligt och kul som helst dessutom =)


mm, det var det.

kom hem för ett tag sen.

trött i ögat, ska sova. kommer med en uppdatering imorgon :)


lägger upp en bild på dem, dock utan bröllopskläder, är från när de förlovade sig, för ett år sedan :)


natti! 

Av Emelie - 10 januari 2009 11:30

jepp, idag är det dagen D för jossan och chris :D


laddat upp med en dusch nu.

fått på mig kläder, ska snart skjutsa mamma till make up store så hon får lite smink i fejjan.


nej, ska åka om 10 min, ska borsta håret och dra på lite smink jag.

so long fellows ! 

Av Emelie - 9 januari 2009 23:20

ja, denhär vill jag ha.

en söt igelkott liksom.

kan jag få en? snäääälla!

Ovido - Quiz & Flashcards