Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Emelie - 20 januari 2009 22:35

Jag vill bara tacka alla er, som gång på gång påminner mig om att ni finns där.

det värmer något otroligt, kan inte beskriva känslan.

Är så otroligt glad att jag har de vännerna jag har. 

Ni betyder hur mkt som helst för mig, tack för att ni finns och tack för att ni är en del av mitt liv!


pratade med en SSK:a på vitsippan, bröt ihop helt och totalt, kändes så hemskt för hon är ju ingen man ska gråta för, hon är ju ingen kurator osv.

kuratorn där uppe var sjuk så henne fick jag inte tag på.

tog mod till mig och skickade ett mail till psykoterapeuten på skolan. efter dagens föreläsning om psykiatri så fick jag mig en tankeställare. att det nog var dags att tag i detta. en klocka ringde i mitt huvud.


förövrigt föreslog ssk:an att jag nog skulle åka hem till helgen.

det ska jag.


bara det att jag ska få tag på handledare till praktiken nu också, uuh. det jobbigaste är att berätta detta. när det är gjort är det ganska skönt, men fram tills det är gjort är det bara jobbigt. tusen frågor snurrar i huvudet..

hur ska jag formulera det? hur ska jag lägga fram det? hur mycket ska jag säga? vad händer om jag börjar gråta? kommer han/hon ha förståelse? tycker han/hon att jag är skum som berättar bara sådär?


ja, jobbigt är det.


nej, nu ska jag krypa ner framför tv:n och sen försöka sova lite.


natti.

Av Emelie - 20 januari 2009 15:59

Ja, det var läkarens svar när samtalet om ramp kom upp, den skulle ev. byggas nästa vecka.

Pappa sa "Du bör nog komma hem i helgen, Emelie"

han la till mitt namn. när mina föräldrar nämner mitt namn i samma mening som något som låter allvarligt, då är det allvarligt.


komma hem i helgen, emelie. jag förstår vad han menar, men jag vill inte inse det. 

inte nu. 

jag vill inte tro detta. 

även fast jag kände en rädsla för att hon inte skulle komma hem igen.


jag har aldrig älskat någon annan i mitt liv, så som jag älskar dig


inte min mamma, inte nu.


ska försöka få tag på läkaren för att få höra vad han säger, vad han tror och hur han resonerar.


innerst i mitt hjärta har jag ristat in ditt namn, du är en del av mig.


bortse från darin, låten som är fin.


Ovido - Quiz & Flashcards