Alla inlägg under januari 2009

I

Av Emelie - 25 januari 2009 20:52

Seems like yesterday we used to rock the show

I laced the track, you locked the flow
So far from hangin on the block for dough
Notorious, they got to know that Life aint always what it seem to be
Words cant express what you mean to me
Even though youre gone, we still a team
Through your family, I'll fulfill your dream
In the future, cant wait to see
If you open up the gates for me
Reminisce some time, the night they took my friend
Try to black it out, but it plays again
When its real, feelings hard to conceal
Can’t imagine all the pain I feel

Give anything to hear half your breath
I know you still living your life, after death



Every step I take, every move I make
Every single day, every time I pray
I'll be missing you
Thinkin’ of the day, when you went away
What a life to take, what a bond to break
Ill be missing you



Its kinda hard with you not around
Know you in heaven smilin down
Watchin us while we pray for you
Every day we pray for you
Til the day we meet again
In my heart is where I’ll keep you friend
Memories give me the strength I need to proceed
Strength I need to believe
My thoughts big I just cant define
Wish I could turn back the hands of time
Us in the 6, shop for new clothes and kicks
You and me taking flicks
Makin hits, stages they receive you on
I still cant believe youre gone
Give anything to hear half your breath
I know you still living youre life, after death



Every step I take, every move I make
Every single day, every time I pray
Ill be missing you


Thinkin’ of the day, when you went away
What a life to take, what a bond to break
Ill be missing you



Somebody tell me why..
On that morning
When this life is over
I know, I’ll see your face



Every night I pray, every step I take
Every move I make, every single day

Every night I pray, every step I take

every day that passes
Every move I make, every single day
is a day that I get closer
to seeing you again
Every night I pray, every step I take
we miss you big... and we wont stop
Every move I make, every single day
cause we cant stop... thats right
Every night I pray, every step I take
Every move I make, every single day
we miss you big.



Av Emelie - 25 januari 2009 20:27

idag har jag inte gjort många knop.

ganska skönt.


vaknade vid 11 och gick ner i soffan och la mig, inte orkat liksom.

åkte ut till krematoriet och tittade med pappa, var stängt så kom inte in nånstans, ska åka dit någon vardag och se hur det ser ut.

diskuterat lite kring begravningen, hur vi ska göra osv..

så mkt frågor men så lite svar.


vet att mamma ville att Air skulle vara med också, den är vacker. var med på farmors begravning också. det jobbigaste är att jag själv har spelat den.. älskar att spela den, nu kommer det bli jobbigt.. 

men, den kommer att spelas för mamma varje gång jag tar fram fiolen.


känner att krafterna tar slut på en gång, är så jävla jobbigt.

minsta grej jag gör får mig att bli trött.

bara vara hemma är okej, men att åka ut och handla eller så är skitjobbigt.

ge mig lite ork!


slängt lite av mammas grejer idag, sorterat ut mediciner som ska tillbaka till apoteket. var inte så jobbigt faktiskt.. rätt okej måste jag säga.

men det blir nog värre. var bara småplock idag. 

det värsta kommer sen..


Av Emelie - 24 januari 2009 19:10

ja, välkommen Boris.

Nu är du en del av familjen.


Fick Boris av S, mitt hjärtegull!

Nu kommer både Doris och Boris från två personer som betyder hur mkt som helst för mig, två personer som har varit med mig länge och två personer som kan mig utan och innan.


tack!

Av Emelie - 24 januari 2009 13:59

ja, mamma dog med fula fötter.

det är något jag har hängt upp mig på.


hon ville ha fotvård men det blev aldrig av, så hon dog med fula fötter.

tur att hon knappt såg nåt på slutet så hon inte var medveten om hur fötterna såg ut..



pappa och jag ska åka ut till krematoriet och titta hur det ser ut där. 

kommer bli jobbigt tror jag, eller så blir det skönt. jag vet inte.


ska väl hoppa in i duschen så jag känner mig lite fräsch..


ska till Ikea sen, Doris ligger kvar i karlstad. jag glömde henne. jag ska köpa en Boris, hon måste ju få en pojkvän.

Nu funderar ni säkert på vad jag är för en jävla 20-åring som sover med gosedjur. men Doris fick jag av en vän som betyder otroligt mkt för mig. Det var när jag hade det jobbigt i höstas, då fick jag ett paket på posten och där i en skokartong låg det en Doris och tittade på mig med sina trådögon och sen dess har hon sovit med mig. Hon får mig att känna att jag inte är ensam, att det finns folk runt omkring mig som alltid stöttar och bär när marken under sviktar. vänner som alltid lyssnar, ställer upp och bara finns. Hon får mig att känna mig omtyckt. 

Av Emelie - 23 januari 2009 22:32

mm..

sjukanmält mig på försäkringskassan, är ju dock bara en vecka.

tog en rövare och åkte till vårdcentralen jag har tillhört här hemma, för att kolla vad de sa.

tur som jag hade var jag redan listad där vilket betyder att jag får träffa min läkare där, en läkare som jag har haft kontakt med innan. En läkare som vetat om att min mamma är sjuk, en läkare som hjälpt mig med mina sömnproblem.


en SSK:a ska ringa mig på måndag klockan 10, då är det läkartid som ska beställas.

tänk om läkaren anser mig "kapabel" till att gå i skolan ändå?

att jag inte mår så dåligt, att jag nog klarar mig, att jag faktiskt ska fortsätta med min utbildning.

vad gör jag då? skriker att jag vill ta livet av mig fast dt inte är så?


efter det blir det begravningsbyrån på eftermiddagen. det blir en jobbig dag.

vad vill hon?

vet att hon vill att cermonin ska ske i befrielsens kapell, jag håller med. man kan titta ut. det är skönt.

Hon vill bli kremerad och hamna i minneslund, det är också bra. då får hon sällskap, någon som kan klappa henne på fötterna, pilla henne i håret, klia henne på ryggen och smeka henne över armarna. det är sånt hon älskade.

Hon ville att adagio ska spelas. det ska den, den är fin, den är vacker.

men resten då?


Befrielsens Kapell.                               Foto: Peter Lindström


allt börjar sjunka in nu.

men kan inte riktigt förstå än.

jag vet men jag förstår inte.

allt känns som ett virrvarr. känns som jag har bomull ist för hjärna.

kan inte riktigt förklara.

har sagt flera gånger att vi ska visa saker för mamma, fråga henne om saker så jag kanske inte vet ändå.

Det känns faktiskt lite dumt att sitta här och skriva om att hon är borta, för det känns inte så. hon ligger kvar på sjukhuset.


blir lullig på ett glas vin, sen när hände det senast? alla känslor som spökar.



och Tack mina vänner, kan inte beskriva hur mkt era uppmuntrande ord betyder. kommentarerna här, mailen, sms:en, meddelandena på msn. ja, allt. TACK!


Sov gott älskade mamma.


Quem Dii Diligunt, Adolescens Moritur.

            Den gudarna älskar dör ung.


Av Emelie - 23 januari 2009 14:07

hur fan ska jag bära mig åt?

ringde upp till avdelningen där mamma låg, läkaren där kunde inte sjukskriva mig.

jag ska vända mig till vårdcentralen.

har ju för i helvete inte ens fått en läkare på krp vårdcentral.

vad ksa jag göra?

kan någon ge mig en lapp på hur jag ska bära mig åt, tack!


hade det bara varit vanliga föreläsningar nu hade jag inte brytt mig om att sjukskriva mig, för då hade jag kunnat "snylta" på mina kursare. men ja, det går ju inte :S 

det är praktik nu, och då måste jag ju gå dit varje dag. finns inte en chans i världen att det går.

dels så skulle jag inte kunna koncentrera mig och sen så är det för mkt här hemma som ska göras och lösas och jag vill inte att pappa ska göra det själv, jag vill vara med. vara delaktig.


hjälp mig nån.

får väl ringa typ 20 samtal till för att reda ut detta.

herregud.

Av Emelie - 23 januari 2009 00:17

Ja, trots att jag bara sov ca en timma igårnatt så är jag ändå inte trött.

förstår inte.

ska ta en imovane och sen krypa ner i sängen.



Går försiktigt i mitt rum, drar inte stolen över golvet. av vana - mamma brukar ju sova i rummet under mitt - men det gör hon inte, inte längre.

nu sover hon i nangiala.

Ingen som stör henne, inget som plågar henne och inte som är jobbigt för henne..

Av Emelie - 22 januari 2009 22:50

för alla uppmuntrande ord och hälsningar jag har fått idag.

ber om ursäkt för alla korta och tafatta svar men har inte ritkigt vetat vad jag ska skriva, mer än Tack.


Jag vill att ni ska veta att jag verkligen uppskattar det, det värmer i hjärtat.


Har haft några av mammas syskon här i eftermiddag, har varit väldigt skönt. har skrattat och gråtit ihop. 

vet inte vad jag känner själv egentligen, känner mig tom.

vet inte vad jag ska säga, hur jag ska agera eller vad jag ska göra.


jag vet ingenting just nu.

vet att hon är borta, men kan nog inte förstå.



Ovido - Quiz & Flashcards