Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

sjukskrivning part 2

Av Emelie - 23 januari 2009 22:32

mm..

sjukanmält mig på försäkringskassan, är ju dock bara en vecka.

tog en rövare och åkte till vårdcentralen jag har tillhört här hemma, för att kolla vad de sa.

tur som jag hade var jag redan listad där vilket betyder att jag får träffa min läkare där, en läkare som jag har haft kontakt med innan. En läkare som vetat om att min mamma är sjuk, en läkare som hjälpt mig med mina sömnproblem.


en SSK:a ska ringa mig på måndag klockan 10, då är det läkartid som ska beställas.

tänk om läkaren anser mig "kapabel" till att gå i skolan ändå?

att jag inte mår så dåligt, att jag nog klarar mig, att jag faktiskt ska fortsätta med min utbildning.

vad gör jag då? skriker att jag vill ta livet av mig fast dt inte är så?


efter det blir det begravningsbyrån på eftermiddagen. det blir en jobbig dag.

vad vill hon?

vet att hon vill att cermonin ska ske i befrielsens kapell, jag håller med. man kan titta ut. det är skönt.

Hon vill bli kremerad och hamna i minneslund, det är också bra. då får hon sällskap, någon som kan klappa henne på fötterna, pilla henne i håret, klia henne på ryggen och smeka henne över armarna. det är sånt hon älskade.

Hon ville att adagio ska spelas. det ska den, den är fin, den är vacker.

men resten då?


Befrielsens Kapell.                               Foto: Peter Lindström


allt börjar sjunka in nu.

men kan inte riktigt förstå än.

jag vet men jag förstår inte.

allt känns som ett virrvarr. känns som jag har bomull ist för hjärna.

kan inte riktigt förklara.

har sagt flera gånger att vi ska visa saker för mamma, fråga henne om saker så jag kanske inte vet ändå.

Det känns faktiskt lite dumt att sitta här och skriva om att hon är borta, för det känns inte så. hon ligger kvar på sjukhuset.


blir lullig på ett glas vin, sen när hände det senast? alla känslor som spökar.



och Tack mina vänner, kan inte beskriva hur mkt era uppmuntrande ord betyder. kommentarerna här, mailen, sms:en, meddelandena på msn. ja, allt. TACK!


Sov gott älskade mamma.


Quem Dii Diligunt, Adolescens Moritur.

            Den gudarna älskar dör ung.


 
 
Linda

Linda

24 januari 2009 17:53

jag hoppas att läkaren tar dig på allvar och låter dig vara sjukskriven så länge som du känner att du behöver. Puss!

http://lindali.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 juni 2018 00:50

Här händer det ju prick ingenting måste jag ju säga. Vill inte avsluta bloggen för det är mycket ord och tankar som finns här som jag vill ha kvar.   Nu har jag min egen resa, mina egna prövningar. Denna blogg är på något sätt mammas resa så vi...

Av Emelie - 3 februari 2012 13:18

inte det nej, inte speciellt alls faktiskt.   kanske dags att avsluta denna? Eller så har jag den bara kvar för att se vad jag skrivit om tidigare i livet.  Gamla reflektioner och kunna gå tillbaka till när man mådde som värst. Se hur livet s...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:42

jo, glömde ju berätta om en konversation mellan mig och Linn idag, den var lite festlig minsann. Hon var här hemma hos mig innan vi skulle dra iväg på äventyr, jag håller på och byter om och står i bh och trosor.   L: Du ser så slät ut! J: Va...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:07

Var och tittade på Allan-Fjallan idag. Han fick INTE följa med hem inte. Han var nämligen alldeles för liten. Jaja, jag vet att man säger att storleken inte har någon betydelse men nej, han motsvarade inte förväntningarna. Han fick snällt vara kv...

Av Emelie - 27 augusti 2011 20:29

Blev ingen Allan idag, var för seg. Kanske införskaffar mig honom imorgon istället, vi får se :)   Blev iaf en tur till lagerhaus, underbara affär! Hade bestämt mig för att pimpa lite i badrummet och så blev det. Nu är jag precis klar och s...

Ovido - Quiz & Flashcards