Alla inlägg under januari 2009

Av Emelie - 16 januari 2009 01:56

Jo, SSKan har varit här nu.

de två timmarna kändes som jag vet inte hur länge.


var här till 1 ungefär. tog lite prover, lr ja. försökte iaf. fick med sig ett rör.

är skönt att se att även "vana" personer kan misslyckas.


gjorde ingetmer än proverna, berättade att läkaren kommer och tittar imorgon mellan 10-11 något. den börjar inte jobba förrns 9.

min tanke var då - Herregud! det är en palliativ enhet och ni har ingen läkare 24/7 ?! mycket ska man då höra innan man dör.

finns säkert nån jourhavande, men ändå. ja, herregud.


Mamma rosslar bara mer och mer. hon låter ungefär som när en kaffebryggare snart är klar, när det bubblar och man vet att NU får jag snart mitt kaffe. så låter det när hon andas. det låter inte mysigt. fyfan.

tycker jag inte om. hon har också svårt att prata för att luften "tar slut". jag kommer definitivt inte sova här uppe inatt. kommer att sitta i en fåtölj där nere och från den kan jag både se och höra henne, ifall det skulle hända nåt/hon får panik lr nåt. att känna att man inte får luft är bland det värsta som finns, är så hemskt! som asmatiker vet man. panikkänsla de luxe.


får se vad de säger imorgon, kan bli spännande.

jag hade velat att de tog in henne ikväll.

iom att hon inte får upp något slem så blir det bara jobbigare för henne. skulle jag få bestämma skulle det nog bli syrgas på grimma och försöka suga lite. mm, det vill jag. men tror jag resonerar så lite för att det är min mamma också, jag vet vad man kan göra och så ska man göra. punkt liksom. vet inte ens om dt är nån ordination man skulle ge egentligen, men jag tycker det skulle kännas bra, om inte för henne så för mig. att veta att hon har kunnig personal runt omkring sig som har hjälpmedel. här har vi ju ingenting. jo, hostmedicin men vad gör det? inte ett jota.


ja herregud. kommer nog få endel skrivande gjort inatt iaf.

som det är nu är jag absolut inte trött, fast jag eg borde vara det.

ja, jag vet inte.


var bara tvungen att skriva av mig lite, avreagera mig och så.

ska gå ner igen och lyssna på hennes bubblande. 

Av Emelie - 15 januari 2009 22:27

jo, lite orolig blir jag allt.

eller ja, väldigt orolig rättare sagt.


i don't like this at all.


blodiga, slemmiga upphostningar. INTE BRA !

en SSKa kommer vid 12 och ska ta prover. känns som en evighet dit.

är nästan säker på att hon har en lunginflammation, om inte så lär hon få det.

svårt för lille mams att hosta upp också, är segt som jag vet inte vad. bubblar bara när hon andas, pratar ja what so ever.

nej, orolig blir jag.


blev lite förbannad när pappa sa att hon hostat blodblandat slem i typ 4 dagar, så dags att säga till nu?! fattar man inte själv att det inte är normalt? hejhej. nog för att man kan hosta sönder sig men jag vet inte.


känner mig mest som en störig anhörig just nu, när pappa sa att de skulle komma vid 12 ville jag bara ringa upp och säga till dem, vänligt men bestämt att det nog faktiskt skulle komma hit NU, pronto.

usch. en ond klump i magen har jag. en klump jag inte tycker om.


en promenad skulle sitta fint men nej, jag vill hålla mig hemma.

Av Emelie - 15 januari 2009 20:39

ja, så det så.

sitter faktiskt och pluggar. kors i taket!

insåg att jag hade glömt min studiehandledning här uppe så då fick jag snällt hämta den, därför jag landade här tillfälligt :P

but what to do :)


nej, ner och ta nya tag igen.

bara att kämpe på liksom ;P 

Av Emelie - 15 januari 2009 18:42

Ja. Nu hoppas jag att det är okej att jag länkar till henne men detta tycker jag är något ALLA borde läsa.

Hon är inte bara en otroligt duktig fotograf utan även en person med ett stort hjärta. Det hon gör är beundransvärt och jag tycker att det var ett otroligt bra initiativ :) Titta här. 



Nu till något helt annat. :)

Nämligen - Nils Landgren :D


I Aula Magna, Kau den 22/1. Söt Likör och CMB will be there, on stage :)

Blir kanoners liksom :) 


Dålig upplösning på bilden så ska förtydliga. =)

Men iaf, Biljettpriser: Förköp: 200 :-, Student: 160:-


Slänger med ett klipp på en av de låtarna vi ska vara med och sjunga.

Enjoy !:) 


 



Av Emelie - 15 januari 2009 16:40

jahapp. idag har jag INTE varit produktiv. nopp, inte det minsta.

typ som alla andra dagar nu men drit samma ;D


har ju faktiskt haft "ledigt" bara en omtenta som jag borde plugga lite till. eller ja, skriva anteckningar till rättare sagt. jag har tittat på skolböckerna och de har blängt tillbaka och lipat så då har jag struntat i dem.

HA! :P


annars så väntar jag på att få tentaresultatet från den 19/12. H hade ringt och frågat när resultatet skulle komma och de hade tydligen sagt att det skulle komma upp som igår men har det gjort det? Inte.

Irritation? JA !

Kommer till Kd igen imorg och då ska jag till skolan och titta, hoppas verkligen det sitter uppe då! vill ju veta.

är ju säker på att jag kuggade sjukdomsläran men kan vara spännande och se diabetes och farmakologin. diabetes klarade jag om jag hade tur. chansade på hela tentan ffs :P

men men, vad göra.


Insåg idag också varför jag inte plattar hela håret så ofta, gjorde det idag och det tog 40 minuter, inget jag har tid med på morgonen inte!

men ibland, när man vill unna sig lite då kan man göra det :) brukar ju köra på ett säkert kort och bara platta luggen när jag orkar. det går betydligt snabbare kan jag meddela :)


Nej, om man kanske skulle sätta på sig kläder och sen ta sig till apoteket. hudsalva och värktabletter, I NEED ! ont ont ont.


sen plugga kanske?

jo, think so. skulle behövas.

får väl skälla lite på böckerna och säga dumma, eftersom de bara blänger och lipar. eller så är det bara en av mina vanliga ursäkter att inte plugga. välj själv;P



Plattishluggisch 


 

Plattisch-hårisch och Krullisch-hårisch (Kan vara värre -> popcornfrisyr)


Ibland är det faktiskt rätt kul med lockigt hår, måste nog trots allt erkänna det :P 

Av Emelie - 15 januari 2009 00:23

jepp, godnatt allihopa :)


hoppas ni får sova gott and so on.

det ska jag göra:)

:O

Av Emelie - 14 januari 2009 23:29

herregud.

jag skulle få hjärtinfarkt om jag vore dykaren.

får hjärtsnurr bara av att titta på det.

huva. 

Av Emelie - 14 januari 2009 22:26

jepp, nu kommer sista delen av min följetång om min morotskaka.


Den blev faktiskt god, helt otroligt.


Pappa blev beundrad, han tror tydligen inte att jag kan baka. kan kanske bero på alla tidigare misslyckade försök, men sak samma, nu kan jag ju faktiskt, om jag vill ;D


Och mamma tycker jag är konstig och relaterade till en kväll i somras, då jag fick för mig att jag skulle baka dumlekaka 10 på kvällen när jag skulle upp och jobba 7 dagen efter.

jamen, det är ju på kvällen jag blir sugen på att baka för att jag har tråkigt och inte är trött. asbra syssla ju :)


så min framtida karriär som bullmormor går nog att fixa trots allt, iaf om jag ska baka morotskaka och dumlekaka. jag kan acceptera att jag blir bullfarmor med, fast än är det långt kvar dit =)

Ovido - Quiz & Flashcards