Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Emelie - 6 mars 2009 22:15

ja, dagen var kanonbra, mys med millisch och så.

sen när jag och pappa ätit nu ikv så började han diskutera om allt möjligt..

att jag är lat osv. bara ligger på soffan och äter och inte gör nåt.

att jag minsann gått upp i vikt etc etc. tror han inte att jag är medveten om det själv? det är inte direkt så att jag har hängt tyg över varje spegel i huset. när jag tittar i spegeln ser jag nåt som jag inte tycker om, MEN det är bara jag som kan göra nåt åt det och det ska jag.


jag tycker inte om så som jag ser ut nu, eller så som jag beter mig nu. men jag orkar inte göra nåt, allt tar krafter och jag måste förbereda mig mentalt på allt jag gör. soffan/sängen/huset är det skönaste stället att vara på just nu - här är jag trygg. det är inga oväntade människor som man möter, inga frågor och inga beklaganden. jag tycker det är skitjobbigt.

pappa verkar inte förstå detta, förrns ikväll när jag fick ett halvt utbrott på honom och verkligen förklarade.


ALLA hanterar inte sorg på samma sätt, han hanterar sin sorg genom att aktivera sig hela tiden - för att slippa tänka. jag sover.

det är två helt olika saker men med samma innebörd - glömma.

jag vet att det är fel och jag jobbar på att komma igenom första fasen i hanteringen - chockfasen. börjar sakteligen komma ut ur den.

idag är första gången jag gråtit sen begravningen, alltså på nästan en månad. jag kan inte gråta. jag känner mig som en hemsk människa, känslokall osv. men vad ska jag göra när det inte kommer några tårar? jag kan inte ställa mig och hacka 2 kg lök för att de ska komma några ynka enna.


han kan inte sätta sig in i min situation och jag kan inte sätta mig in i hans, men vi har båda mist nån som stod oss varmt om hjärtat, någon vi älskade och någon som var otroligt viktig för oss båda men vi känner och agerar på helt olika sätt. 


jag blir bara trött på sånthär. orkar eg inte men ja.. vad ska man göra.

ska väl inte hänga upp mig på detta men blev otroligt irriterad. 


hoppas er kväll varit bättre. :)

vad har ni hittat på?

Av Emelie - 6 mars 2009 18:55

-> detta har hänt.


igår då, eftersom jag inte skrev nåt då får jag ju redogöra för gårdagen :)

uppe med tuppen, iväg och klippte mig och så.

enormt skönt :) speciellt hårtvätten, det är sövande :P

sedan hem, la mig i soffaoch tvärdäckade. 

pappa väckte mig och vi åkte och handlade.

iväg till banken på möte. spännande. ska kolla lite till sen ska jag placera. yay.

sedan så ja, hände inte så mkt mer.


hänt idag då ?

sov maaassa länge, typ halv 1 kanske :P 

tog det lite lugnt här hemma och åkte till millisch sen, vi drog upp på stan efter ett tag och kikade lite, fikade och lite så.

sedan drog vi ut på turné till jysk och rusta. spännande va?


håller på och fixa mat nu så väntar på att den ska bli klar, namnam :)


nej, hjälpa till lite där nere kanske :)


so long!

Ovido - Quiz & Flashcards