Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Emelie - 1 mars 2009 23:47

ja, beckfilmerna är ju faktiskt riktigt bra.

men, vore det inte för micke persbrandt/gunvald så skulle de nog vara rätt värdelösa, i think.


har hänt annars idag då ?

segade järnet imorse - tills Linn ringde och minsann förklarade för mig att hon hade tråkigt och gick runt på stan och inte hittade något.

testade henne och skulle se hur lång tid det tog innan hon skulle säga "Men, pucko! det betyder ju att vi ska hitta på nåt!" 

men, orkade inte vänta så länge så tillslut sa jag marieberg och hon var på.

in i duschen och sen hämtade jag upp henne och vi brummade iväg.


NU ska ni få höra och häpna här - jag köpte inga skor!

trots att de hade erbjudanden i typ varenda skoaffär. var stolta!

kom hem med två handväskor ist. men wtf :P


blev lite hårgrejs och småplock från lagerhaus. älskar att de har öppnat här med nu. kärlek till lagerhaus, så äre :)


kom hem efter en lång stund där ute, massa ont i fotarna, men sånt får man ta :) 

papi fixade mat så åt lite, pratade strunt med honom och linn ett tag och sen blev det att däcka framför tv:n för att titta på Parlamentet och sedan beck.


Såg att Claudia Galli skulle vara med och blev väldigt skeptisk, ser ju henne endast som Frida i Skilda Världar. men tyckte allt att hon skötte sig riktigt bra. :)


NEj., lägga sig i sängen och försöka sova lite? 

ska upp hyffsat tidigt imorg, eller ja, innan 9 iaf. herregud.

först möte på begravningsbyrån och sedan så ska jag vl försöka ta mig till min lilla frissa och boka tid. tänkte att jag lika gärna kunde passa på att gå dit som att ringa när jag ändå är på stan liksom :)


nej, sängen var det ja.


natti :)
/E


go låt förresten:)

Av Emelie - 1 mars 2009 01:28

kom på att jag hade fått en till utmaning av Linda som jag glömt att göra, eftersom jag inte kan sova och har tråkigt så kör jag väl :P


Mobiltest;



  • Har du pussat nr 2?
    A - nej, det har jag inte och kommer nog inte göra det heller :P

  • Vad har du för relation med nr 20?
    B - en historia i sig. ingen direkt relation. bara polare.

  • När ska du träffa nr 30?
    D - antagligen när praktiken är slut, alltså precis innan sommaren eller om det blir nån klassferra.

  • Är nr 18 söt?
    Bovärden - jodå, han är allt söt.

  • Vad var ditt första intryck med nr 33?
    ER - herregud. mer ostrukturerad får man nog leta efter :P

  • När träffade du nr 9?
    AH - på Kau.

  • När ska du träffa nr 14 nästa gång?
    Moster B - vet inte riktigt. snart hoppas jag =)

  • Är du nära vän med nr 13?
    AH - var nära.

  • Har du gått på bio med nr 4?
    AN - tror inte det. :P
  • Skulle du kunna dejta nr 5?
    AR - nja, nog för att jag tycker om henne men ingen dejt kanske:P


  • Vad pratar du och nr 45 oftast om?
    FU - vad vi har gjort på det senaste, träffs inte så ofta längre.


  • Tycker du att nr 1 är underbar?

    Haha, koden till statiolkortet jag aldrig kommer att lära mig :P



  • Skulle du kunna ge nr 6 en kram?
    AA - självklart. henne har jag kramat mkt på redan :)



Hoppas läsningen var rolig.

ska nog lägga mig i sängen nu och inte terrorisera er med massa utmaningar. 

so long :)

 
Av Emelie - 1 mars 2009 01:08

Jag är utmanad av: Linda

nu gäller det att skriva 8 sanningar om sig själv. herregud. detta blir svårt. jag gör mitt bästa :)


Ett.

Jag är väldigt nervös och osäker om vad folk tror om mig, inbillar mig att jag inte är speciellt omtyckt osv. tar ofta lite avstånd när jag får för mig nåt sånt. helt omedvetet dock. något jag insett nu men det har tagit några år. jag jobbar på det och det blir bättre och bättre.


Två.

Jag har en gång varit kär i och dejtat helt fel kille. vilket har fått mig att få många tankeställare och ångra just det valet jag har gjort. försöker lägga det bakom mig men det finns alltid med i bakhuvudet.


Tre.

Jag sökte bekräftelse genom helt fel metoder när jag var runt 14, trodde jag skulle må bättre och jag gjorde det för tillfället, men inte efteråt. Detta höll på några år och det var inte förrns jag lärde känna nya vänner som det gick upp ett ljus för mig om att detta faktiskt bröt ner mig mer än byggde upp ett självförtroende.


Fyra.

Pappa är den viktigaste personen i mitt liv, utan honom skulle jag inte klara mig. Tack vare han, mina otroliga vänner och musiken så kan jag fortfarande se ljust på livet.


Fem.

Jag har väldigt lätt att skjuta bort positiva saker som sägs om mig, hakar upp mig på det negativa istället. förut försökte jag alltid ligga alla till lags och anpassa mig efter hur folk runt omkring mig ville att jag skulle vara. nu har jag lärt mig att det inte går.


Sex.

Jag har en gång i tiden haft lugg - vilket jag ångrar djupt.nu snackar vi tjock hellugg. ja, nu kan ni få spekulera i hur det såg ut. jag var nog inne i en sinnesförvirring.


Sju.

Jag pratar med min farmor, mormor och mamma varje dag. alla tre var otroliga stöttepelare i mitt liv.


Åtta.

Jag bodde hos min min mormor och morfar under en tid när jag var liten, vilket gjorde att jag fick en speciell relation till dem.



Regler:

1. Länka till den som utmanat dig.

2. Berätta åtta sanningar om dig själv.

3. Utmana åtta personer - orkar inte, Ni som känner er manade, kör hårt :)

4. Skriv ett meddelande till de åtta personerna så att de vet att de är utmanade. eftersom jag inte utmanat nån går det inte ;P

Ovido - Quiz & Flashcards