Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Emelie - 3 mars 2009 23:57

kanske inte har skrivit nåt om alla bilder men nu blir det showtime ;p


 

såhär går det till när jag bakar muffins. och nej, jag svor inte. bara lite :P


 

såhär blev muffinsresultatet, hann inte ta kort innan det sinade .


 

Pappa hade gjort pizzadeg, bara det att den blev överjäst, och ja. lite smärre chock när man lyfte av handduken. 


 

Jag har köpt världens finaste pennfodral ;P




Och nu till pumpsen :D

 

 Mina snyggingpumps :) himla sköna. i love them!


 Pumpsen Linn hittade åt mig i Falun. Kärlek !


 

Härligaste oranga pumpsen. färg är fint :)



Saknar ni nåt så säg till, det går nog att fixa :)


nu ska jag krypa ner under täcket.

natti, puss!



Av Emelie - 3 mars 2009 23:35

ja, detta hittade jag länkat till på en blogg.

uscha! blir ju lite rädd.

http://dn.se/nyheter/vetenskap/jorden-nara-undergangen-1.812386


jag citerar;

"Jordens undergång har inte på många år varit så nära som klockan 14.44 svenskt tid på måndagen. Då passerade en mycket stor asteroid jorden på bara 72.000 kilometers avstånd - bara en femtedel av avståndet till månen."


blä!


nej, nu ska jag lägga in lite bilder så ni får bild på allt jag lovat, hoppsanhejsan. får se vad vi kan skrapa ihop :)


på återseende:)

Av Emelie - 3 mars 2009 15:21

ja, gör det!

skickade iväg ett mail igår för att se om min ansökan om sommarjobb kommit in, vilket den hade och blev vidarebefodrad till kvinnokliniken den 17/2.

hoppas hoppas hoppas ! att jag får jobb där.

okej, har inget emot klosterbacken, men nu har jag vart där i tre somrar och jag vill vidga mina vyer lite liksom.


nästa sommar är jag liksom klar och då ska jag söka jobb på riktigt, som sjuksköterska och det är ju liksom på ett sjukhus jag vill vara då och inte på ett äldreboende.

SÅ GE MIG JOBBET! :D


jag hoppas.

vill veta nu ju =)


fick tips om en bra bok förresten, som handlar om sorgearbetet.. "Du är hos mig ändå" heter den och ja, tror nog att jag vill läsa den. handlar om barn och ungdomar som berättar om hur deras känslor och så var när en förälder försvan, hur de tog sig vidare.

tror nog det kan vara lite skönare läsning en medicin- och kirurgiboken faktiskt.


nej, pluggisch lite kanske då. blir bra det.


so long!
/E

Av Emelie - 3 mars 2009 02:10

Sofia hade länkat till denna på sin blogg.

höll på att smälla av.


Nu vet vi vart våra skattepengar går iaf.

till en jävla genusinriktad trumpet. det värsta jag läst!'


citerar ur artikeln:

"Rådet har beviljat över en halv miljon kronor för ett treårigt projekt inom musikvetenskap med titeln ”Trumpeten som genussymbol” (dnr 2008-528), där man bland annat ska ”problematisera begreppen manligt och kvinnligt och undersöka närmare de föreställningar som är verksamma och skapar trumpeten som markör för manlighet.” "


och


"Projektbeskrivningen talar för sig själv, jag citerar några utvalda delar:

”Den övergripande frågeställningen är att undersöka vilka mekanismer och sociala och kulturella sammanhang i tid och rum som gestaltas, skapas och återskapas genom trumpeten som genussymbol."



Ska en trombon eller en cello bli markör för kvinnlighet nu eller?

ge mig en halv miljon kronor så ska nog jag också kunna komma på några bra argument. och jag lovar, jag ska INTE ta tre år på mig,



ser ni det manliga i denna så säg till, för det gör INTE jag.



Godnatt!

E.

Av Emelie - 3 mars 2009 01:57

Denna utmaningen hade Linda gjort, as ususal :) tyckte den kändes lite rolig, men kan nog bli lite klurig, vi märker :)


Umaningen som följer:

  • Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
  • Alla svar måste vara riktiga, man får inte hitta på ord eller ljuga.
  • Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som hon/han har gjort.
  • Du får inte heller skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar.


Vad heter du? Emelie

Ett ord på fyra bokstäver: Eehh ;P

Flicknamn: Emma

Pojknamn: Emil

Yrke: Elektriker

Färg: Eldröd.

Klädesplagg: Everestjacka

Mat: Emmentalermos

Sak i badrummet: Eltandborste

Plats/stad: Eskilstuna

En orsak att vara sen: Explosion

Något man skriker: Elakt

Film: Elizabethtown

Något man dricker: Espresso

Band: Enya

Djur: Elefant

Gatunamn: Eketorpsvägen

Bil: Eskort (ford)

Sång: Ett Liv

Aktivitet med mer än en deltagare: Elevrådsmöte

Ovido - Quiz & Flashcards