Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

begravningsbyrå.

Av Emelie - 26 januari 2009 18:30

mm, var där idag.

fasade verkligen, var inte så jobbigt som jag trodde.

känns otroligt skönt.

Nu är det överstökat. dödsannonsen kommer antagligen på onsdag.

Begravningen blir den 9/2.

Präst-Åke kommer hit på onsdagkväll. Han känns verkligen inte som nån präst och det är så otroligt skönt.

då ska vi prata igenom önskemål osv..


Kommer bli mottagning efter begravningen. Han på begravningsbyrån frågade om  vi ville ha ett minnesalbum sen, där annons och lite sånt var.

Tycker det är onödigt att betala för det och jag kom på idén att vi köper en liten bok, silver och guldpennor och så gör vi en minnesbok.  Där kan de som vill skriva en hälsning till mamma eller bara sitt namn.

ska leta reda på lite kort och sätta in på lite olika ställen. både fina och fula. jag tror det blir bra.


Fick massa brev och paket på posten idag. blir så himla rörd, jag har verkligen inte förstått hur mkt vänner jag har. vänner som bryr sig och ja, vänner som är otroligt sällsyta. Alla borde få ha de vännerna jag har.

Några kort, ett nalle-gram och Doris damp ner i postlådan.

Doris hade sagt till frida att hon minsann skulle åka till mig, skönt att det är någon mer än jag och Linn som förstår vad hon säger. ;P

hon tyckte förövrigt att det var kul att åka postbil. 


Spånat klart på min tatuering nu, bestämt mig hur den ska se ut.

EP i skrivstil och sen änglavingar runt. Har bett G rita dem, han är så otroligt duktig och jag tror de kommer bli kanonfina.

Format som ett hjärta ska det bli iaf.

Under ska det stå Quem dii diligunt, adolescens moritur.

Ska försöka få in datumen också, har ett par ideer gällande det med, men det får vi se. är lite osäker. sånt man får ta med tatueraren och se vad den tycker.


Nej, nu ska jag organisera upp mig lite.

 
 
Ingen bild

Linn

26 januari 2009 21:40

Ooooh äntligen någon som hör Doris röst, känns skönt att veta att vi bara blir fler och fler ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 juni 2018 00:50

Här händer det ju prick ingenting måste jag ju säga. Vill inte avsluta bloggen för det är mycket ord och tankar som finns här som jag vill ha kvar.   Nu har jag min egen resa, mina egna prövningar. Denna blogg är på något sätt mammas resa så vi...

Av Emelie - 3 februari 2012 13:18

inte det nej, inte speciellt alls faktiskt.   kanske dags att avsluta denna? Eller så har jag den bara kvar för att se vad jag skrivit om tidigare i livet.  Gamla reflektioner och kunna gå tillbaka till när man mådde som värst. Se hur livet s...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:42

jo, glömde ju berätta om en konversation mellan mig och Linn idag, den var lite festlig minsann. Hon var här hemma hos mig innan vi skulle dra iväg på äventyr, jag håller på och byter om och står i bh och trosor.   L: Du ser så slät ut! J: Va...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:07

Var och tittade på Allan-Fjallan idag. Han fick INTE följa med hem inte. Han var nämligen alldeles för liten. Jaja, jag vet att man säger att storleken inte har någon betydelse men nej, han motsvarade inte förväntningarna. Han fick snällt vara kv...

Av Emelie - 27 augusti 2011 20:29

Blev ingen Allan idag, var för seg. Kanske införskaffar mig honom imorgon istället, vi får se :)   Blev iaf en tur till lagerhaus, underbara affär! Hade bestämt mig för att pimpa lite i badrummet och så blev det. Nu är jag precis klar och s...

Ovido - Quiz & Flashcards