Alla inlägg den 9 september 2009

Av Emelie - 9 september 2009 22:51

Jopp, nu har jag gjort ett första försök med ID-sminket. gick nog hyffsat tror jag.

tog en förebild och en efterbild . ser lite skräckslagen ut men vafan. :P

Sminket verkar vara kanon, bara hört bra om det och dessutom var borstarna otroligt mysiga :)


     

Före                                                  


   Efter


jag hoppas niverkligen ser samma skillnad som jag. håret är bajs, jag vet :P


Beställde hos Sara, bra service och snabb leverans, bara positivt!

Kolla gärna hennes blogg också, som ni hittar Här.


Detta är vad som ingick i Get-Started-Kit som jag klickade hem.

Prisvärt mao :) mer om detta kan ni läsa på hennes hemsida.


 



nu till lite andra bilder dårå som jag utlovat och lite ego :)


    

Pepp innan klippning och sen efter klipp och sling. tycker jag ser ut som en transa, bättre bild kommer, jag lovar!

Så jag kan få fixa håret ordentligt själv och så. blir nog bra tror jag =) nöjd med färgen iaf :D

    


Här har ni bilder från den otroligt ergonomiska ställningen under föreläsningen i ägget.

Ida till vänster, världens bästa ida liksom :D och min fina uppbunkring med kuddar :P



Var en rätt seg dag så lyckades nog få i mig 6 koppar kaffe, en ser ni här. muggen var större än vad den ser ut att vara. ;P lyxigt med riktiga muggar i ett café på skolan liksom. lite därför jag var tvungen att förverkliga det hela.


Nej, nu ska jag tvätta bort mitt ID-smink och sen sova så jag är pigg imorgon.


So long och natti natti :)


Av Emelie - 9 september 2009 21:48

Utmaning.

Namn - Emelie Maria 
Ögonfärg- Blåa
Hårfärg - Blond.
Högerhänt/vänster - Höger.
Stjärntecken - Fisk.
Skostorlek - 39-41, beror på modell.
Är dina föräldrar skilda - Nej. beror dock på hur man ser det..
Sport - oj, mkt. aerobics är kul, spinning är gött.. typ :P
Helgdag- det är gött.
Årstider: finns det sånna kvar i sverige ? :P

HAR DU NÅGONSIN…
Varit kär - Ja.
Blivit dissad - Mhm.
Skolkat - Japp!
Sovit utomhus - Ohyes.
Använt droger - Nej.
Retats - Händer väl :P

THIS OR THAT…
Pepsi/cola - Cola zero.
Jordgubbar/blåbär - Jordgubbar.
Kött/veg - Kött.
Tv/film - Film.
Gitarr/trummor - Rätt askass på båda.
Adidas/nike - Bra fråga :P

Kinesiskt/mexikanskt -  Kina :D
Mtv/vh1 - Mtv.

SENAST DU
Skrattade - Idag när Åland inte förstod hur min penna fungerade :P
Grät - Typ igår tror jag.
Filmen du såg senast -  oj, tror det var My best friens girl.
Tuggade tuggummi - Idag.
Drog ett skämt -mkt bra fråga, minnet är bra men kort. idag säkert.

Sjöng en sång - Today.

HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN…
Ätit müsli - Think so.
Rökt - Jao.
Tagit droger - Nej.
Kysst någon - Nein, bara pussats lite oskyldigt.
Sovit tillsammans med någon av det motsatta könet - Nej.
Bakat - Ohyes :)


Okej, vet inte vilka jag ska utmana. känner ni er manade så kör hårt :D

Av Emelie - 9 september 2009 21:29

ja, herre gud.

gick ut på stan i hopp om att hitta nåt att ha på mig på lördag, vad kom jag hem med?

allt annat utom nåt sånt. möjligtvis ett par stört snygga pumps!

så nu behöver jag some hjälp. vad ska jag ha på mig? kan inte gärna gå i bh, trosor och pumps..  vi skulle blir garanterat ensamma på nöjes då iaf :P


intro på sår och sårvårdskursen idag, lite smått kaotiskt men en riktigt bra föreläsning, tillslut :P 


bilder på håret kommer, jag lovar :D

inte fått till nån bra bild än dock, igår såg jag lite halvsådär ut, ni vet när man inte får fixa det riktigt själv och idag har det vart toffs hela dagen. men det kommer, i promise ! :)


 vad tänkte jag mer säga då? ja, tappade bort mig själv, again.


imorgon kommer domen, klarade jag sjukdomslära 2 eller inte? gick förbi tavlan och kikade efter sårkursen var slut för att se om det kanske hade kommit upp, men icke.

 behöver jag säga att jag är nervös som faaan?

vi märker hur det går, upp till bevis liksom :)


ajust! hade ju beställt id-smink också, och det trillade ner i brevlådan idag. asmkt bra pris och väldigt trevlig tjej som sålde, bra och snabb service. det gillar vi :)


ska provsminka  och sen lägga ut ett utlåtande, och kanske före-. och efter bild. beror på om jag vågar ;P

möjligtvis efterbild iaf :)


nej, nu ska jag fixa lite här.


so long! :)


Förresten! linda, behöver lösenord till din blogg för att kunna anta utmaningen. my bad - glömt bort att fråga.



Ovido - Quiz & Flashcards