Alla inlägg den 6 september 2009

Av Emelie - 6 september 2009 21:20

jopp, örebro en sväng idag. lite rens på vinden och tillfällig dammallergi tror jag. jägarns så dammigt det var.


men kul att träffa söset lite och krama lite på papi :)



läste på A.s 'RIP-sida' på fejjan.. hans mamma behöver betala 60 000:- för att få hem hans kropp så han kan få en värdig begravning.

en fond kommer att startas, ev. imorgon. kommer lägga upp uppgifterna här. nu kommer jag nog låta knäpp, men vet inte hur jag ska formulera mig; för även om man är död ska man inte behöva vara ensam i ett främmande land.

på sidan skriver de följande:


"Info om läget just nu är att A:s mamma kommer starta en fond,

troligtvis nu på måndag för att få hem hans kropp.
Kostnaden för det är 60.000:- så vi kommer behöva all hjälp vi kan få

från nära och kära så att han kan få en värdig begravning,

om det så är 10 kronor så är det en stor hjälp!
Mer bankdetaljer kommer inom kort.

(Om nån undrar varför vi behöver så mycket pengar är för

det finns en operations kostnad som måste betalas.

Den måste betalas innan dom kan skicka hem honom.

Hoppas ni kan förstå varför vi behöver eran hjälp så mycket som möjligt.)"


JAg kommer skänka en slant, det vet jag. Vi var inte vänner, jag kan inte säga att jag kände honom. men som jag skrivit tidigare, jag visste vem han var, jag fick träffa honom. en människa som gjort ett avtryck i mitt liv. Han råkade ut för något tragiskt och detta har berört mig väldigt mycket.

Jag tycker att A ska få en fin, värdig begravning.


nuska jag borsta tändena och sen läsa lite tror jag..


so long!

Av Emelie - 6 september 2009 00:15

började dagen med tenta, jag var mer zombie än människa p.ga dålig nattsömn. fint det. men vafan, jag kom upp och iväg iaf.


tentan känns okej, skrev på allt. mkt ordbajseri dock. men ja, det märks:)


hem och däckade i soffan, åt lite mat och sen iväg till vinstigen. tog med mig bilen bort vilket nog var en bra idé.

började bra men slutade i kaos. mer tänker jag inte säga. så är det med det.


jag, linda och frida köpte mat och gick hem hit och satte oss och mös lite och sen anslöt sig Ida, asmkt bra :)


hade ju tänkt åka till örebro ikväll men iom att det blev så sent, åt vid 8 och kände inte för att köra sen, luften gick liksom ur mig lite där. har nog inte skämts så mkt på länge kan jag tala om som jag gjort ikväll. fy!


men iaf, så åker imorgon för vindsröjning. blir spännande.


nej, krypa till kojs kanske? tror det va.


 so long! :)

Ovido - Quiz & Flashcards