Alla inlägg under december 2008

Av Emelie - 19 december 2008 18:58

på morgonen.


förstår inte att djur kan vara så grymt söta.

nej, nu är vinet framtaget ur kylen, frida ska styras pronto :) 

Av Emelie - 19 december 2008 18:49

Ja, kan jag få ta med mig en hem ? ha en och krama på i sängen och klia bakom örat? i want!


ska snart ner till frida och dricka lite vin.

bhade ju tänkt åka hem idag men en migrän kom och satte sig på mig som en blodigel när jag kom hem från tentan och jag tvärdäckade i soffan och sov till 4, vaknade och insåg att jag inte hade packat eller städat så då bestämde jag mig lite snabbt för att det fixas ikväll och åker imorgon förmiddag. jepp, så blir det :) när jag säger förmiddag blir det säkerligen vid 3 imorgon ändå, men skitsamma. ska försöka komma upp hyffsat tidigt iaf :)


nej, nu ska jag gå ner och krama lite på frida, kommer bli tom utan alla här sen. jo, det blir det.

som tur är har ju jag mina änglar hemma i örebro också så de kan fylla upp efter karlstadfolket. mm, fint och bra. en jämn balans typ :P


so long! 

Av Emelie - 19 december 2008 07:15

jo, har varit lite dålig på att uppdatera här nu några dagar, but what to do.


grupparbete, metodexamination och tentaplugg är det som har varit uppe på tapeten. tack för den liksom.

räcker det inte bara med tentan? jaja, what ever.

Tenta idag iaf, ska väl snart klä på mig, känns som det är dags för det. Hoppas på att det går bra, ska bara farmakologidelen och ja, det känns okej och får jag rätt frågor så blir jag glad :)

men det går nog vägen hoppas jag =9


Hem och städa efter tentan, packa lite och ja, sen brumma hem mot Örebro för ja, efter tentan, då har jag JULLEDIGT ! måset plugga men ja, inte göra något överdrivet energikrävande, me like :)


Linda hade gjort roligaste videon med sig själv, jag, sofia, frida och ida. herregud, man kan inte bli annat än glad. kolla in vår dans ;P 


nej, nu ska jag ta och dricka upp mitt te och klä på mig och plocka ihop vad jag ska ha med mig.



so long =) 

Av Emelie - 15 december 2008 01:28

av silver ?


denna låten är fin.

den är mysig.


den får mig att tänka.

den får mig att gråta.

den får mig att känna.

den får mig att minnas.


rom, jag och mamma på hotellrummet. låg och lyssnade och analyserade texten. hon och jag. ingen mer, vi drog slutsatser. men vi visste ingenting, egentligen.


there is no ending to this life

sant?


can't you see i'm falling now.


tack sophie för en mysig kväll, det var värt guld.

Av Emelie - 14 december 2008 17:40

jo, lite vemodigt var det allt att åka hem från örebro igen.

fick bilen iaf så det är skönt :)


ska laga lite mat nu och sen så plugg och sen ska jag till min fina sophie :)

det blir mys det, lite film, onyttigt och massa prat :)

hon tycker jag minsann om, en av mina änglar i tillvaron.


nej, nu ska jga ta och tempa upp lite här så jag får nåt gjort.


som jag skrivit tidigare är alla mina vänner värda guld, är så glad att jag har er. utan er skulle det aldrig gå. Tack för att Ni är en del av mitt liv, tack för att ni finns, tack för att ni ställer upp. Tack för att ni finns.




Av Emelie - 13 december 2008 19:38

mjo, idag var mamma hemma en sväng.

var otroligt skönt att ha henne hemma. jo, en stund iaf.

permission.. känns så sjukt att säga.

permission... nej, känns dumt.


somnade alldeles för sent/tidigt. beror på hur man ser det.

gick upp och pluggade, pratade med mamma, kramade lite och snackade bajs.


mostergos kom förbi sen, bestämde att vi ska baka nästa söndag när jag är hemma igen, vi måste ju ha hårt tunnbröd till jul, jepp.

mamma orkar inte baka så då ska vi baka, blir massa mys.

Du är bäst!


har ändå ingen bra känsla, hörde orden "vårdplanering" och "orkar inte komma hem igen" idag..

önskar jag kunde tro på att det blir bra. tro på något.

Av Emelie - 12 december 2008 16:52

jo, tror fan det.

mamma har blivit helknäpp, choklad och godis, sen när hade du sug efter det? tja, nåt har hänt iaf :)

Skön att hon äter och är glad, trots förjävla ont i revbenen.


Gick upp imorse och pluggade lite, duschade och åkte iväg för att inhandla div. saker till mamma.. åkte ner till sjukhuset och satt och snacka gojja några timmar och tillbaka hem för att plugga lite, sedan gå ner dit igen för att slå ner rumpan i den inte speciellt sköna fåtöljen och glo på idolfinalen. En myskväll tillsammans helt enkelt.


jo, inte mkt mer som har hittats på idag.


tänkt lite på mina luciasjungande körsystrar och bröder, hade verkligen velat vara med men icke, så blev det inte.

Fast det är skönt att vara hemma med, massor av skönt. :)


nej, nu ska jag styra upp lite här.

so long.


/E

Av Emelie - 12 december 2008 00:30

Inget blir som man planerar.

nej, det blir inte det.


när man väl känner något positivt i det hela så blir det inte så.

Korten är från en tid då vi inte trodde att något skulle kunna stoppa oss, inget ont skulle hända och allt var bara underbart.

Ingen misstänkte vad som skulle hända, ingen anade det, ingen kunde tro något sådant.

Nu är vi ändå där.

Ingenting kvar att göra.

Medicineringen är avslutad, morfin ges och ja, ser till att hon ska ha det så bra som möjligt.

Så bra som möjligt. ja, det känns så dumt att säga så.

Medicinering avslutad. nej, det finns inte.

Vet inte när och om hon får komma hem, vadå komma hem?

vart är hon nu? nejnej, hon är i sthlm på konferens. fast nej, hon är inte det. varför är verkligheten så tung ibland?`


Hon har ju inte varit sjuk.

Jag vill inte. Jag önskar att man kunde göra mycket ogjort.

Att inget av detta hade hänt.

Att medicinering aldrig var påbörjad, att hon inte låg på sjukhus, att hon faktiskt var hemma eller åtminstonde bortrest ett par dagar.


ja, jag vet ingenting längre.

Jag känner mig bara tom, ett stort svart hål.

Kan inte riktigt beskriva men ja.. vet inte vad jag ska säga, skriva eller göra.

Allt känns så ironiskt, overkligt och ofattbart.


Jag önskar att allt bara var en dum dröm, en dröm som man snart vaknar upp ur men jag vet att det inte är någon dröm, hur mycket jag än önskar att det var det.


jag förstår ingenting, vet ingenting och fattar ingenting.

allt är för tungt nu.


tack ändå till alla er som finns här, som bryr er. det betyder hur mycket som helst. utan er skulle jag aldrig klara det. ni är min vägledning i mörkret, min ledstång och stöd.

Tack.

Ovido - Quiz & Flashcards