Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Emelie - 28 februari 2009 23:35

ja, vart tog schlagern vägen?

herregud säger jag bara.

opera och rap. vart ska detta sluta?


vad har sverige att komma med nuförtiden egentligen? ingenting.

vill inte ha nån snook-wannabe, operasångerska eller spastisk människa på scenen. ja, jag vet inte.

tacka vet jag hur det såg ut förr, då var det schlager och melodifestivalen, inte bara ett ihopplock av sånt man tror folk kan gilla.


dock tycker jag att rätt låtar gick vidare idag, fast hade hellre sett sarah dawn finer gå vidare ist för Malen Ernman. hon kan dock sjunga men vad hörde man mer än en bra röst? inget. vart var texten? endast meningarna i början hördes. sånt får big minus från mig.


funderar på att bojkotta hela skiten, dock något jag säger varje år men lyckas inte. varför har det sån stark dragningskraft?


vettefan om inte 2009 blir värsta schlagern iaf.

Av Emelie - 28 februari 2009 19:37

jopp, igår åkte jag ju då hem till Örebro, komväl hit vid en sådär 7 tiden.

Åt mat med papi, gjorde mig iordning och gick sen upp till resecentrum för att ta en taxi, blev sedan att åka mot Millan och LInda och hämta upp den och slutdestination blev grankotten där inflyttningsfest var på tapeten.

Hängde där en stund och ja, folk överallt, 95 % tjejer. ojoj, massa östrogen som flög runt i luften :P


hamnade tillslut på kåren, satt mest och pratade men lite dans blev det minsann.


kvällen var helt okej och idag har två dagars festande gjort sig påmint. 

har varit lite seg. slog inte upp de blå förrns vid 3-tiden. mkt skönt :)


nu blir det alldeles snart schlagermys framför tv:n med papi, får se om man ska skämmas lite mer för vad sverige kan åstadkomma eller om det faktiskt är något okej. det märker vi :)


so long :)
/E

Ovido - Quiz & Flashcards