Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Emelie - 24 februari 2009 23:52

jo, köpte ju faktiskt en bok på rea idag :D

"snälla pappa, nej" en sann historia skriven av Stuart Howarth.


Recension hittar ni här.


insåg att carmina-klippet inte funkar, så lägger upp en annan ist då :P

det blir bra vid typ 2 min så spola gärna fram dit ;P

Av Emelie - 24 februari 2009 23:10

jo, har hänt idag då?

planeringen började med att fajlera rejält.

hade ställt klockan på 8, men inte vaknade jag av den inte, otippat va ? :P

slog upp de blå klockan 11 ist, där Ida ringde. herregud. EMELIE!

iaf så sa vi att vi skulle ses vid halv 2, ta en fika och sedan gå till skolan och plugga lite. bra tyckte jag det lät :)


satte mig och gjorde iordning en ny pärm för ekonomin, skrev ut massa grejer vilket resulterade i en bläckpatron som är slut. bra då!

eller inte. dags att köpa ny helt enkelt.

Tänkte att jag skulle hunnit svara på gamla tentafrågor också, men inte då.

bajs! klockan bara sprang iväg så fick snällt göra mig iordning sen och gå till IDa. Fikade semla och tittade på ett avsnitt av Gilmore Girls, så himla mysigt :)

kom väl inte iväg till skolan förrns vid 20 i 3 lr nåt. hmm, ännu en miss i planeringen :P


satt och pluggade tills det var dags för dagens körövning. lite seg var den allt måste jag säga, mycket uttal osv. carmina burana är inte lätt inte.

dagens citat kom där också: "Det Får Väl Finnas Nån Logik I Det Här Förbannade Språket!"

Tilläggas kan är att det är på Latin och ibland nån skum tyska - tror jag. garanterar inget :P


sen var klockan 9 och det var dags att gå hem.

Fixade lite och sammanställde till årsmötet som är imorgon.

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle städa imorse - men det inte blev av eftersom jag vaknade 3 timmar senare än planerat så ska jag ta det nu.

sedan krypa ner i sängen :)


hoppas att eran dag har varit bra :)


kram!
/E


ett av de finaste styckena, enligt mig då..  ur Carmina Burana kommer här nerdanför, inte den bästa kvaliteten men ändå :)

Ovido - Quiz & Flashcards