Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Emelie - 22 februari 2009 19:40

Ja, idag tackar vi billys panpizza, coca cola och estrella.


så äre bara.

sovit en stund till, tog en paus i pluggandet. ska väl sätta mig med skiten igen nu. puh!



Av Emelie - 22 februari 2009 15:23

Ja, nu har det gått en månad sen mamma dog.

känns fortfarande rätt orealistiskt men vardagen börjar bli normal igen.


känns helt sinnes.


saknar henne så inåt helvete.


Nu kan jag säga att mamma har dött, utan att det känns allt för konstigt. men ja, nu när jag sitter och tänker på det känns det som en stor fet lögn, fast jag vet att hon itne finns där.


huset hemma i örebro är stort och tomt, även fast pappa är där liksom. men det är något som saknas. det är en mamma som saknas.


Av Emelie - 22 februari 2009 13:34

ohja, vilken kväll.


möttes upp hos Maja vid 5, jag och åsa gick lite vilse först, för vi hade parkerat helt galet fel men tillslut kom vi rätt :)

körde igenom gycklet några gånger och begav oss sedan mot Mariebergsskogen. minglade lite - pratade och lekte sociala :P

ordning för gyckel lottades och alla var nyfikna på när de själv skulle få framträda.


sedan satte vi oss till bords och ja, vi i A1 spred ju inte direkt ut oss, hö. samma bord. men wtf. 

hade joey tempest som bordsherre, inte illa det ;P

sedan började det spexas. galet kul =)


vi var näst sist, ganska könt, fått i sig lite vin och ja, alla andra med. allt blir ju mkt roligare då ;P


gick och bytte om, otroligt sexiga var vi. jag iförd för litet och för kort lucianattlinne med bandet under tuttarna och fetaste rosetten, rosa strumpor och pumps. mmm :P 

maja iförd alla 4 vispopkjolar, som en klänning. hon tog nog priset tror jag. käre barn. sedan var det snorvipa-kläder, klänningar, lila och svart och sedan kläderna som vi hade på julkonserten med överdrivet mkt röda accesoarer.

Maja tog sitt ansvar som imagekonsult i kören och hade tagit med något till oss så vi skulle se lite enhetliga ut - staffansstrutar. 

mkt snyggt ;P

stod och tjaffsade lite och sen kom vi till våran otroligt fina låt.

går som följande:


"Här är stillhet och tystnad

och sen vet jag inget mer

av den trygga gamla texten

jag nu inget mera ser.

 

Jag har sjungit i kören 

lite mera än ett år

Jag blev fångad av en stämma

som jag inte alls förstår

 

Och när Leif står och viftar,

så förstår jag ingenting

Bara ett att jag sjunger

lika falskt som någon annan.

 

Och jag vett att de som har lämnat oss

har förstått vad vi gör.

Pratar mer än vi sjunger

då ändå ingen hör.

 

i A1, i A1"


självklart bara A1-stämma, why not liksom ? ;P


Det sjöngs ännu mer och ja, sedan avslutades sittningen och folk droppade av. Vi städade och sedan begav vi oss mot Kvarnberget där efterfest styrdes. var väl lite halvsegt måste jag säga så vid 3-snåret kanske så begav sig jag, Maja och ett par st till iväg. följde Piaree hem till sig på viken och sedan in till stan för att ta en taxi hem.

somnade väl runt halv 5. det var allt en lång dag igår, men otroligt rolig :)


Vad skulle man behöva göra idag då? plugga lite kanske. jo, tror det.


ska ta och fixa lite här.

so long :)
/E

Ovido - Quiz & Flashcards