Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Emelie - 9 februari 2009 23:30

Sätt på youtube-klippet, lyssna och njut.


idag var det time to say goodbye, på riktigt.

jobbigt men fint.

var inte alls så tungt som jag trodde att dt skulle vara.

var ljust och fint.

mycket var det nog för att dt var i mäster olofs kapell, stora panoramafönster som släpper in mycket ljus. fint väder ute, nog den finaste finterdagen. halvmeter snö, någon minusgrad och strålande sol, kan det bli bättre ?

prästen var bra, fick det att bli personligt ohc inte alls högtravande, väldigt skönt!

A sjöng jättefint, då sprutade nog tårarna mest, helt stört.

Gjorde pappersmassa av flera näsdukar kan jag tala om, inte bara en inte. det gick åt några st, men det är tillåtet. hur skulle det se ut om man inte grät liksom? ja, jag vet inte.


massa folk, räknade till 114 namn i minnesboken, helt stört mycket!  och otroligt nog kände jag faktiskt igen de flesta, några okända men när de presenterade sig visste jag precis vilka de var. skönt sånt är!


men ja, massa fina rosor, några blomsterarrangemang och massa som satt in pengar på nyckelfonden, sånt tycker vi om.


Har haft några här hemma ikväll, varit massa mys. ätit lite kallskuret och pratat, druckit alldeles för mkt vin och bara varit. mycket skratt och gråt, men mest skratt. så himla skönt.

pratat om massa tokigheter som hänt, både på golfbana och i andra sociala sammanhang. ja, herregud.


tack alla ni som var där idag och hjälpte oss genom detta.

och tack alla ni som har hjälpt oss allmänt igeno mdetta, som bara har funnits där dygnet runt.

det värmer.


jag och mitt rödvinsfyllda huvud ska alldeles snart gå och lägga mig, men först kommer ett par bilder.


 

detta ljus har lyst nästan varje kväll sen den 22/1-09. det är för mamma.



 

Hjärtat framme vid kistan, från mig och pappa.




Mamma, du fattas mig.

Av Emelie - 9 februari 2009 02:47

jo, jag tackar för detta.

är dundersur i magen. världens ondaste har jag.

har knaprat i mig säkert alldeles för mkt men det struntar jag i.


inte kan jag sova heller så har suttit och pluggat.

ska skriva klart det sista och sen krypa ner i sängen igen.

så blir det.


jag tackar ännu en gång för preparat som novalucol.

i love!

Ovido - Quiz & Flashcards