Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Emelie - 14 oktober 2008 23:43

ja, tänkte att jag skulle vara duktig och produktiv idag, men vad har det blivit med det ? inget :P

träffade lilla ordf. maria utanför banken klockan 10 för att bli firmatecknare. gick och åt sen, gott gott :)

satt och pratade lite och så och sen så vandrade vi iväg mot duvanhuset, jag in på hemtex och köpte två handdukar, på rea faktiskt ! halv priset, i like. :) mina ligger liksom kvar i örebro och kände att jag ville ha två nya så det gav jag mig själv dagen till ära. sa hejdå till maria sen som skulle hem och jobba.


satte mig på bussen hem, ringde mamma för att prata lite och jaha, hon var på sjukhuset. kul tänkte jag, vad har hänt nu? har tydligen fått nån dunderinfektion och de vet inte riktigt vad det är, tror att det är en lunginflammation och uvi. de har tagit diverse andra prover också för att se vad det är. hon hade vaknat upp med 40 graders feber imorse och det är inte allt för tjäckt för henne.


ja, tänkte plugga när jag kom hem, men träffade frida en stund i solen ist, gick in och fixade lite, slängde i en tvätt och lite så.. sen vid halv 3 gick vi ut och tog en promenad, skönt! var ju så fint väder idag. ge mig energi!

kom hem och fixade lite med tvätten och så, legat och halvsovit hela kvällen, känner att jag inte har några krafter kvar riktigt, behöver bara få vara ledig en hel helg, ligga i sängen och ha tråkigt och inte göra något. var alldeles för länge sen det var så.. augusti innan skolan började närmare bestämt..


fick sms från min älskade moster Barbro idag också, blev helt rörd. henne tycker jag om. måste skriva vad hon skrev iaf :)

"Tänker på er varje dag. Många varma kramar."

då skickade jag ett svar där jag skrev tack min älskade moster. hoppas allt är bra med er. puss.

då fick jag massa gulligt tillbaka, små ord kan göra så mycket ibland;

"Allt är bra raring. Hoppas att du fixar skolan utan att bryta ihop. Älskar dig. Kram"

 det värmer så mycket att höra, det få en att bli stärkt när allt känns nattsvart. någon som finns där bakom en.


jaja, nu var jag djup för idag. nu ska ni få höra LInns sköna kommentar för dagen, fyndig utan att hon förstod det själv :P

"Pratar med XX på msn, du vet ju vem hon är?"

"Ja, vadårå?" 

"Hon är med barn! hon ska ha i februari, hon måste ju vara jättegravid nu ju""

"Va ?! ehm, ja, 5:e månaden är hon ju i iaf." 

"Ja, vi har typ inte pratat på aslänge, men jag var tvungen att mjölka ur lite information." 

kul linn ;P


Nej, nu ska jag vika den sista tvätten och sen sova, iaf försöka.

so long.

/E 

Ovido - Quiz & Flashcards