Alla inlägg den 20 september 2008

Av Emelie - 20 september 2008 22:18

Jag ska dit, så äre bara.

någon som vill ansluta ? :D

asbra pris ffs, kan man jobba lite med det får man ju tillbaka pengarna på en gång liksom. yes, jag ska görat. 


"Massage.

Lär dig grunderna i avslappningsmassage. Du lär dig massagens effekter samt när du kan massera och när du bör låta bli. Efter genomgången utbildning erhåller du ett diplom. Du har också möjlighet att söka jobb som massör hos KAUIF.


För mer information ring eller maila oss på 054 - 700 22 50 eller kansli@kauif.se

 

Datum        Lördag och söndag 11 - 12 oktober

 

Tid             9.00 - 16-00

 

Pris            600:- (800:- för icke studenter)

 

Instruktör  

                   Heimo Martilla leg. sjukgymnast med 20 års erfarenhet av
                   rehabilitering. Särskilt intresserad av idrottsmedicin, fysisk

                   aktivitet och allt som främjar hälsan.

 

Anmälan        kansli@kauif.se "

                                     -----> www.kauif.se



Tentan är för övrigt inskickad nu, skönt och bra.

sov en stund förut med, det var skönast :)


nej, ha det bra alla.

/E 

Av Emelie - 20 september 2008 15:00

ja, idag har allt jävlats verkligen, uuuh!

började med att välta ut en halv kopp te 05:20 imorse, man är fan inte glad då.  kan meddela att det kom en fin ramsa.


hade dock tur när jag skulle iväg till sjukhuset, grannen och klasskompisen kom utgåendes och skrek på mig och frågade om jag skulle ha skjuts, jatack sa jag då :P


sen när jag kom dit b lev det en kopp kaffe, eller ja, först upptäckte jag att det fattades knappar i mina byxor jag skulle ha idag så ja, jag fick gå och dra upp dem för ja, de satt väl inte riiiktigt som de skulle :P

sen skulle jag ta blodglucos på en gubbe, gick in, petade lite på honom, fick mitt blod och ja, sen strejkar maskinen.

ssk:n kom och pillade lite på den och då funkade den, jag provade igen, gjorde om samma procedur.. apparaten strejkar, igen.

bestämmer mig då för att gå in till en annan som skulle ta blodglucos och ta ett där så länge, för gubben började bli lite taggig, jag förstår honom.

tar provet på henne, apparaten FUNGERAR ! till min stora lycka.

väntar en liten stund, tar ett blodtryck och går sedan in till gubben igen och ska ta ett glucos på honom, tror ni att maskinjäveln funkade då lr? nej. jag gav upp.


sedan så skulle jag hjälpa en tant på toaletten, hon tog två steg och sen satte hon sig ner, tur att en annan är mjuk så hon gled lite snyggt ner på mig så det gick bra, men hur kul känns det liksom, "Hej, jag är praktikant här. det är två patienter som ramlat på två dagar och jag har varit ensam med dem båda gångerna." snyggt liksom, eller inte. de kanske börjar fundera på vad jag gör med dem :P 


sen så fick jag gå lite tidigare, skönt.

precis när jag kommer ut ifrån dörren och har typ 20 m. till hållplatsen kommer bussen och åker förbi. tack för den liksom :P


fast sen blev jag glad när jag kom till stora torget, för då blev jag överfallen av min Ida Slida GosiMos :D har ju faktiskt inte träffats sen i lördags :P


nej, nu ska jag ta tag i mig själv och göra klart tentan och skicka in den.

Sova lite först kanske?


So long anyway :)

/E 

Ovido - Quiz & Flashcards