Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:42

jo, glömde ju berätta om en konversation mellan mig och Linn idag, den var lite festlig minsann.

Hon var här hemma hos mig innan vi skulle dra iväg på äventyr, jag håller på och byter om och står i bh och trosor.


L: Du ser så slät ut!

J: Va? Vadå slät? böjer mig fram för att granska min egen kropp, som om jag inte visste hur den ser ut, men ändå.

L: NEJ! böj dig inte, då ser du ju inte slät ut längre!

J: Eh, jaha. okej?

L: Jamen, om jag står sådär.. (drar upp skjorta och ner tights för att visa) jag ser mycket valkigare ut än dig!

J: haha, eh, okej.

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:07

Var och tittade på Allan-Fjallan idag. Han fick INTE följa med hem inte.

Han var nämligen alldeles för liten. Jaja, jag vet att man säger att storleken inte har någon betydelse men nej, han motsvarade inte förväntningarna.

Han fick snällt vara kvar i affären.


Inhandlade dock något som var mkt nödvändigt - sånthära som man sätter ihop sängen med, resårbottnarna. Jag har en evig kamp med dem och skjuter fram och tillbaka varje kväll för att de inte ska glida isär, vilket de gör ändå men nu är det slut på det. Nu slipper jag hamna med rompa i ett hål på två dec :D

okej, jag ska erkänna - visste inte att det fanns sånna så ja, överintelligenta jag hade ärligt funderat på att åka till claes ohlsson och inhandla ett spänband och dra runt madrasserna så de sitter på plats. Linn dog när jag berättade detta.

Pappa tittade på mig med endast den idiotförklarande blicken han kan ge mig och frågar varför jag skjuter isär madrasserna när jag sover. Förklarade då att när man har en stor säng och bor själv - då sover man ju inte bara på ena hörnet? Nej, man sover ju på vertikalen, fantastiskt mkt bättre :)


I övrigt har jag haft en trevlig eftermiddag med min Linn, varit runt på div butiker i marieberg och handlat lite smått och gott och kört ett par kartonger till hennes puttelägenhet hon snart ska inkvartera i. :)


Det sjukaste vi gjorde idag det var nog att rota i soptunnor, det är inget vi brukar göra - jag lovar!


Nu ska jag organisera upp lite här hemma och sen blir det natta. :)


Puss kram!

Ovido - Quiz & Flashcards