Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Emelie - 22 augusti 2011 13:20

ja, nu är det bara inlägg om att jag är sjuk här, väldigt uppmuntrande blogg, verkligen. när jag precis kommit igång och allt. om man kan kalla det så när jag skriver, vad blir det - tredje inlägget?


hade tänkt jobba idag men ringde igår och sa att jag inte skulle göra det. var uppe och gjorde te vid halv 4 inatt när jag fortfarande inte hade somnat p.ga dyspné och hosta. då kändes det som en mkt god idé att jag valde att stanna hemma idag också. ställde klockan på 7 för att ringa vc för inatt var jag groteskt trött på skiten. eller ja, det är jag fortfarande. men när man itne får sova så blir man ltie lätt less på det hela.


iaf så blev dt ett besök till vc som resluterarde i PEF-mätning, inhalation, titta i öron, hals osv. PEF var bra både innan och efter inhalation, lät bra på lungorna så ingen lunginflammation iaf vilket gladde mig.

ett crp togs, 12. då tänkte jag att nu kommer domen - hostmedicin, alvedon och vila. men inte då, till min glädje säger fru doktorinna att hon är övertygad om att det är någon lite baskilusk som klamrar sig fast i mina luftvägar så hon ska minsann försöka ta död på den lille jäveln.


vilket i sig resluterade i att jag har samma mediciner hemma som tant agda 85 - acetylcystein, doxyferm, cocillana och prednisolon. samt en sjukskrivning veckan ut. nu vore det väl fan om vi inte fick ordning på mig? 


höll på att somna på vc när jag satt och väntade på sjukintyg och att kära doktor skulle säga att recept fanns på apoteket. insåg då att dt var en sjuhelsikestur att jag inte var så vrångskallad igår kväll och intalade mig själv att jag minsann skulle orka jobba idag.


så nu mina vänner, ska jag ta av mig mina visa-mig-bland-folk-kläder och krypa ner i sängen i mitt sittande läge - ja sittande. ligger jag dör jag känns det som och spä på min träningsvärk i magen. snart kommer jag ha magrutor om det fortsätter såhär, belive me!


hoppas ni har en bra dag och att ni alla mår bra.

har ni tråkigt kan ni hemskt mkt gärna ringa och underhålla mig men vänta gärna ett par timmar för jag kommer nog somna ganska omgående och jag behöver lite sömn efter nattens ynka 2 timmar.


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards