Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Emelie - 21 augusti 2011 20:50

ja, kärevärld.

för en vecka sedan började jag få lite ont i halsen - ni vet sådär innan förkylning kill i halsen. ignorerade detta, drack te och kurerade mig.

tisdagen kände jag mig något lite hängigare så gick hem från jobbet. Lyckades dock snylta till mig lite hostmedicin av en mkt snäll doktor innan jag begav mig hem till sängen och tog en temp.


sen, ja, då har det varit vågrätt läge och typ 1000 koppar te.

igår kände jag mig massa piggare - hostade inte lika intensivt och jag hade lägre feber. kände mig aspigg och tyckte det var skönt. tog en dusch och skulle åka och handla lite, jag tog duschen sen gick jag och la mig igen, hallå energi?


Idag, inte heller någon feber men hostar så jag blir genomsvett. känns lovande detta.


sjukanmält mig måndag och tisdag för att hoppas på att hostan ger med sig, annars får jag nog ringa till lilla vc. misstänker att det blir på tisd isåf, för då har jag varit sjuker en vecka och sen behöver man ju intyg, right?


 men, vad jag inte förstår är varför hostan har börjat om. hostade så att jag tappade rösten - den är rätt bra. hade inte ett dugg ont i halsen men det lät som jag skulle ha 1000 rakblad i den.


nåväl, ska späda på träningsvärken i magen och dricka några koppar te till innan sängen blir.


nu har jag fått tycka lite synd om mig här, så nu känns det genast lite bättre :)

hoppas att allt är bra med er där ute :)


kram!

/E

Ovido - Quiz & Flashcards