Direktlänk till inlägg 9 november 2009

kvällen..

Av Emelie - 9 november 2009 21:55

i sin helhet.

drog ju iväg på kör, idag stod det att sjunga ihop oss klangmässigt på schemat.

det blev nog bra ;P


men iaf, ska börja med när jag cyklade iväg till kören. för några veckor sen så höll jag på att cykla på en hund, för att gubbfan till ägare inte hade koll på hunden. Han drog in hunden så att han trodde att den gick fot, några sekunder senare knallade hunden över till andra sidan gångbanan...

jag saktade ner och så drog han precis åt sig hunden och då tänkte jag att nu passar jag på att cykla förbi..

och vad händer inte? jo, hunden springer ut rakt framför cykeln, tur att jag inte sov iaf..

klarade det precis, förstår att hunden blev rädd och ägaren blev skitförbannad och fräser halvt skrikande "Det är bra om du plingar när du kommer bakifrån sådär!!!!!!!" jag kom mig inte för att svara annat än "jaaa" med övertrevlig ton.

hade god lust att bara säga åt gubbfan att hålla lite mer koll på sin hund istället..


men iaf, idag när jag cyklade till kören så var samma gubbjävel ute och gick med sin hund och det var samma visa idag... jag saktade ner en bit innan jag kom fram till dem och plingade, för att han skulle bli förvarnad. vad gör gubbfan när jag plingar då? jo, han vänder sig om och blänger på mig men drar inte åt sig hunden vilket ledde till att jag fick köra lite terrängcykling där med min fina kungs för att jag inte ville råka ut att få en utskällning igen, för att jag denna gången faktiskt plingade. hörde hur han muttrade när jag cyklade förbi.. men fyyyfan. irriterande!


tja, men iaf, sen var det kör och lite så..

tog sällskap med M hem och sen cyklade jag förbi i en sväng och kramades och pratade strunt i fem minuter innan jag drog hem och värmde en mugg med glögg och skickade in sårexaminationen.

så nu sitter jag här och skriver ett stört långt inlägg och dricker glögg, bäst ju :)



nu ska jag ta och slå på dumburken innan det är dags att stänga igen de blå..


har ni haft en bra dag?


so lon g

/E

 
 
cecilia

cecilia

9 november 2009 22:03

hoppas att du får en fortsatt bra vecka :D
kram

http://ceciliala.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 juni 2018 00:50

Här händer det ju prick ingenting måste jag ju säga. Vill inte avsluta bloggen för det är mycket ord och tankar som finns här som jag vill ha kvar.   Nu har jag min egen resa, mina egna prövningar. Denna blogg är på något sätt mammas resa så vi...

Av Emelie - 3 februari 2012 13:18

inte det nej, inte speciellt alls faktiskt.   kanske dags att avsluta denna? Eller så har jag den bara kvar för att se vad jag skrivit om tidigare i livet.  Gamla reflektioner och kunna gå tillbaka till när man mådde som värst. Se hur livet s...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:42

jo, glömde ju berätta om en konversation mellan mig och Linn idag, den var lite festlig minsann. Hon var här hemma hos mig innan vi skulle dra iväg på äventyr, jag håller på och byter om och står i bh och trosor.   L: Du ser så slät ut! J: Va...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:07

Var och tittade på Allan-Fjallan idag. Han fick INTE följa med hem inte. Han var nämligen alldeles för liten. Jaja, jag vet att man säger att storleken inte har någon betydelse men nej, han motsvarade inte förväntningarna. Han fick snällt vara kv...

Av Emelie - 27 augusti 2011 20:29

Blev ingen Allan idag, var för seg. Kanske införskaffar mig honom imorgon istället, vi får se :)   Blev iaf en tur till lagerhaus, underbara affär! Hade bestämt mig för att pimpa lite i badrummet och så blev det. Nu är jag precis klar och s...

Ovido - Quiz & Flashcards