Alla inlägg under juli 2009

Av Emelie - 1 juli 2009 23:27

jo, det var det idag.


började med att vi var en kort så gick 4 st ist för 5 som det var beräknat.

men vi klarade det fint och bra, trots mer eller mindre stress och värmeslag.


lunch, reflektion, rapport fortlöpte. 

dags för fika. nu blir det kaos, på riktigt.


Jag och M gick för att få upp B, hon blev irriterad och sur men vi fick med henne ut till köket men hon vägrade sätta sig, vi tog beslutet att hon skulle få gå runt lite i köket och lugna sig litet. men, det skulle vi inte ha gjort.


hon går lite vid allrummet och plötsligt ser vi, tre personal hur hon inom bråkdelen av en sekund kommer att ramla.

inte nog med det så har vi stora plastblommor, typ palmer. tror jag (?!) står i stora keramikkrukor. sån man har ute och planterar blommor i..

ni kan väl kanske bara tänka er..

huvudet rakt på en sån. krukan går i typ 20 bitar och ni som vet hurdan kruka jag menar vet att det inte är att leka med.

hennes huvud gick också sönder. det var sthlms blodbad..


M springer fram till henne, jag springer och ringer SSK och N springer och hämtar E.


SSK svarar att det är akut på en annan avdelning, jag säger att hon ska komma så fort som möjligt. visste inte att hon fått ett jack i huvudet. ut i köket och ser det, springer tillbaka och ringer igen. SSK är på g.

Hon tappar puls en stund, sjunker i medvetande och pupillerna blir minimini, men vi får tillbaka B genom att ropa och heja på henne.


Doktor kommer, blir till vc efter att tryckförband lagts då en handduk och ett par underlägg blivit nerblodade.


SSK och jag promenerar bort (ligger vägg i vägg med jobbet) och hon berättar då att det var en som satt i halsen på andra avd. och dött..


stackars SSK, hon var i upplösningstillstånd..


stort jack i huvudet på lilla B, men hon var så duktig så. jag är stolt.

10 stygn och en allmänt inkometent läkare. blir så jävla förbannad.


jag hoppas att det går bra för henne, kan inte sluta att tänka på incidenterna idag. snurrar om och om igen i huvudet.

det blir en lång natt. tur att jag har Stieg Larsson.


ska ringa till jobbet imorg och kolla hur det är med henne, känner att jag måste det.. pluttan, min lilla B.


hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag har haft.

Ovido - Quiz & Flashcards