Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

you are always on my mind..

Av Emelie - 24 maj 2009 23:16





Går inte en dag, inte en timma utan att jag tänker på dig.

En låt, ett ord, en gest kan göra att du ploppar upp.


haft en period när jag inte tänkt något alls på mamma.. men nu är det nästan hela tiden..

antar att alla dagar utan tankar kommer igen nu.

varför blir det så jobbigt när verkligheten kommer ikapp?


jag har det bra, jag har underbara vänner. jag ska inte klaga. det finns mycket positivt.. men ändå så är det det negativa som tar över.

varför?


just nu är det mest jobbigt.. känns säkert bättre imorgon, kan nästan lova det..


men saknaden är så förbannat stor.

det har redan gått 4 månader. jag vill backa tiden ett år. varje dag ger mig nya minnen om vad jag och mamma gjorde ungefär vid denna tidpunkten för ett år sedan. när vi var mitt uppe i behandlingar, diskussioner och nya dilemman. nu finns det inga dilemman, inga diskussioner..


det finns inte längre. om jag ändå vetat att det var sista våren med mamma, att jag vetat det på riktigt.. då hade jag tagit mer hand om tiden..

slets mellan hopp och förtvivlan, samtidigt som jag nog hade bestämt mig för att jag inte skulle få uppleva midsommar, födelsedagar med mamma igen så hoppades jag ändå, hoppades på att allt skulle bli bra.

Jag ångrar så djupt att jag inte gjorde mer saker jag skulle ha velat gjort.

Det blir inga fler galenskaper i sthlm, inga dumheter i gbg..


det blir inget längre och det gör så jävla ont .

Verkligheten gör ont.



 

 
 
Linda

Linda

25 maj 2009 00:04

tänker på dig gumman! finns ALLTID här om du behöver, det hoppas jag du vet. Puss

http://lindali.bloggagratis.se

 
Linn

Linn

25 maj 2009 20:01

Älskade toka! Man får vara ledsen, de negativa får ta över. Det kommer tyvärr vara så ibland. Det kommer vara upp och ned och det är okej. Min telefon är alltid på baby. Älskar dig!

http://metrobloggen.se/linnsparadis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 juni 2018 00:50

Här händer det ju prick ingenting måste jag ju säga. Vill inte avsluta bloggen för det är mycket ord och tankar som finns här som jag vill ha kvar.   Nu har jag min egen resa, mina egna prövningar. Denna blogg är på något sätt mammas resa så vi...

Av Emelie - 3 februari 2012 13:18

inte det nej, inte speciellt alls faktiskt.   kanske dags att avsluta denna? Eller så har jag den bara kvar för att se vad jag skrivit om tidigare i livet.  Gamla reflektioner och kunna gå tillbaka till när man mådde som värst. Se hur livet s...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:42

jo, glömde ju berätta om en konversation mellan mig och Linn idag, den var lite festlig minsann. Hon var här hemma hos mig innan vi skulle dra iväg på äventyr, jag håller på och byter om och står i bh och trosor.   L: Du ser så slät ut! J: Va...

Av Emelie - 28 augusti 2011 20:07

Var och tittade på Allan-Fjallan idag. Han fick INTE följa med hem inte. Han var nämligen alldeles för liten. Jaja, jag vet att man säger att storleken inte har någon betydelse men nej, han motsvarade inte förväntningarna. Han fick snällt vara kv...

Av Emelie - 27 augusti 2011 20:29

Blev ingen Allan idag, var för seg. Kanske införskaffar mig honom imorgon istället, vi får se :)   Blev iaf en tur till lagerhaus, underbara affär! Hade bestämt mig för att pimpa lite i badrummet och så blev det. Nu är jag precis klar och s...

Ovido - Quiz & Flashcards