Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Emelie - 24 augusti 2009 15:48

yepps, nu är dag ett på termin 5 avklarad.

rätt seg men kul att träffa alla igen.


lam studieuppgift med sämsta instruktionerna men vi fick nog ihop det.


dags att dricka lite kaffe och sen laga mat, nollning ikväll.

yay.

ska bli kul att se vad det är för filurer som ska börja läsa till SSK.

vi såg dem förut när vi sprang och svor över ALLA DESSA JÄVLA KOPIERINGSAPPARATER/SKRIVARE.

lovar att det är roten till allt ont.

det finns x antal på skolan och inte en enda fungerade. höll vi på att få tokryck? svar ja.

ja, herregud.


nej, kaffe.


so long!

Av Emelie - 24 augusti 2009 08:58

nu ringde killen från verkstaden igen.

lite skam i rösten hade han igen.


"Du, dendär mätaren var visst lite dyrare än jag trodde.."

"okeeeej..."

"Tja, det kommer landa på strax under.."

hörde inte riktigt vad han sa, fick ett lätt hjärtstillestånd då jag tyckte han sa strax under 12 000:- jag började sätta mig i personlig konkurs..

"Vad sa du att det skulle kosta?"

"Strax under 4000:-"


puuuuh! tack för att jag hörde fel! kanske ska rensa öronen?

Av Emelie - 24 augusti 2009 08:55

ha varit värre.

som han som verkstan sa när jag pratade med honom.

nu har min bil diagnostiserats.

remmen till generatorn och hylsan som är trasigt. tror jag han sa.

en annan som är expert på legobilar är inte så insatt och förstår inte så mkt.


han tröstade mig dock med att det hade blivit sjukt mkt dyrare om det hade varit kam-remmen, vilket jag också förstår.

då hade jag haft mer ont i magen.


cirkagurna 2500-3000 kr kommer det att kosta.

det ÄR kul att vara student.

nån som har lust att hjälpa mig att intala mig själv det kanske?


nej, nu ska jag duscha innan jag ska plocka ihop mig och dra till skolan.


so long!

Ovido - Quiz & Flashcards